سئو مخفف کلمه ی serch Engine optimiztion می باشد .سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو که باعث می شود بازدید از سایت بالا رود .سئو فعالیت راحتی نیست که هر شخص بخواهد خود انرا  انجام دهد بلکه مستلزم دانش و تجربه در این زمینه می باشد .با در نظر گرفتن این موضوع که موتورهای جستجو ماننده گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهند پس در نتیجه یک سئو کار ماهر باید اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارد تا بتواند سایت را در صفحه ی اول موتورهای جستجو نگه دارد .گوگل برای رتبه دادن به سایتها الگوریتم های مختلفی را در نظر می گیرد یک سئو کار باید با تمامی انها اشنا باشد و مهمترین انها را پیدا کرده تا بتواند از این طریق رتبه ی سایت را در گوگل بالا ببرد .

دلایل بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو :

چنان چه به دنبال بالا رفتن بازدید از سایتتان هستید باید بر روی محتوای سایت خود تغییراتی ایجاد کنید تا از این طریق ترافیک سایت شما بالا رفته و بازدید از سایت افزایش یابد .افراد با کمک سئو ی درست که از اصول پیروی می کند می تواند به طور طبیعی رتبه ی سایت خود را بالا ببرند و ترافیک سایت افزایش پیدا کند .چنان چه افراد از ابتدای طراحی وب سایتشان از اصولی که در سئو وجود دارد استفاده کنند باعث می شود ترافیک سایتشان بالا رفته و با افزایش بازدید از سایتشان در نتیجه فعالیت و کسب و کار انها نیز رونق پیدا می کند .

نحوه ی فعالیت موتورهای جستجو به چه صورت می باشد ؟

نحوه ی عملکرد در موتورهای جستجو به سه بخش تقسیم می شود که شامل :

الف ) خزنده ها و ایندکس : تعداد بسیار متعددی صفحه ی وب درفضای مجازی وجود دارد که این صفحات در حال رشد هستند .گوگل با کمک ربات های خزنده این صفحات را طی می کند .رباتهای خزنده به کمک لینکهایی که در صفحات وجود دارد می تواند از صفحه ای به صفحه ی دیگر برود .اساس مرتب کردن این صفحات در گوگل بر مبنای محتوای سایت و فاکتورهای مهم دیگری میباشد که برای گوگل دارای اهمیت می باشد .

ب) الگوریتم ها : الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال تغییر می باشد ودر این مسیر گوگل از برنامه ها و روش های پیشرفته ای برای بدست اوردن نتایج بهتر استفاده می کند .

گوگل با توجه به الگوریتم هایی که دارد صفحات را دسته بندی می کند و به انها رتبه می دهد.

رتبه بندی صفحات که بر اساس امنیت انها ، به روز بودن ،بالا بودن کیفیت صفحات و … می باشد .

ج) اسپم ها و مبارزه با انها : گوگل همواره در حال مبازره با اسپما و حذف انها می باشد که این حذف به صورت اتوماتیک و دستی انجام می شود .

برخی موارد که گوگل انها را اسپم می داند شامل : محتواهایی که دارای ارزش نمی باشند ،سایتهایی که هک شده اند ،اسپم هایی که بوسیله ی کاربران بوجود امده اند و…..

ایا پس از رسیدن سایت به جایگاه مناسب باید سئو را قطع کرد ؟

صاحبان سایت همیشه به دنبال این هستند که سایتشان در صفحه ی اول باشد و در این راه و برای رسیدن به این هدف از سئو استفاده می کنند .بعد از اینکه بر روی سایت انها سئو کار شد انها همواره این سوالات را دارند که چه مدت طول می کشد تا سایتشان به صفحه ی اول بیاید ؟قرار گرفتن در صفحه ی اول برای سایت و فعالیت انها چه سودی دارد؟ایا اصلا این هزینه هایی که انجام می شود تاثیری در بالا رفتن رتبه ی سایت و ترافیک ان دارد ؟ تمامی این سوالات پاسخ قطعی ندارد اما به طور یقین می توان گفت که سئو در رتبه ی سایت و ترافیک ان تاثیر مثبتی دارد .حال این سوال بوجود می اید که اگر سایت به رتبه ی خوبی برسد ایا باز هم نیاز است که بر روی ان سئو انجام داد و جواب مثبت است زیرا با قطع عملیات سئو بعد از مدتی رتبه ی سایت کاهش پیدا می کند .

ایا قطع سئو در ترافیک سایت تاثیر دارد ؟

زمانیکه رتبه ی سایت شما بالا رفته و ترافیک سایتتان افزایش می یابد افراد فکر می کنند که دیگر نیازی نیست بر روی سایتشان سئو انجام دهند اما این باور اشتباه است شاید تا مدت چند ماه پس از اینکه بر روی سایتتان سئو انجام ندهید سایت همان رتبه را حفظ و بازدید از ان نیز بالا باشد اما باید به این نکته توجه کنید که فقط برای مدتی این این گونه می ماند و با گذشت زمان رتبه کاهش پیدا می کند و ترافیک سایتتان کم می شود .

بعد از طراحی سایت چه کارهایی باید بر روی ان انجام شود :

۱-وب سایت  خود را بر اساس کلمات کلیدی بسازید : ساختار سایت شما بر روی رتبه بندی سایت تاثیر بسیار زیادی دارد .طراحی صفحات سایت باید به گونه ای باشد که هر صفحه کلمات کلیدی موردنظر خود را هدف قرار دهد . هر سایت به دسته بندی های مختلف تقسیم شده و هر کدام از این دسته بندیها با کلمه ی کلیدی مربوط به خود جستجو شود .اگر وب سایت بر این اساس درست شود دارای مزایایی می باشد از جمله اینکه در هر صفحه کلمه ی کلیدی مشخصی وجود دارد و با این تقسیم بندی هر دسته خود دارای چندین زیر شاخه دارد مثلا اگر شما فروشگاه لباس داشته باشید ان را می توانید به زیر شاخه های لباس های مجلسی ، لباس اسپرت ، لباس بچه و … تقسیم کنید .

در این صورت هر یک از صفحات اصلی دارای کلمات کلیدی و هر کدام از این زیر شاخه ها نیز خود داری کلمه ی کلیدی مربوط به خود می باشند .

نکاتی که در این ساختار باید رعایت شود شامل :

الف ) باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که کلمه ی کلیدی اولیه ی شما به چندین کلمه ی کلیدی ثانویه مرتبط باشد و انها را هدف قرار دهد

ب) ساختار بندی صفحات باید طوری باشد که هر صفحه به عنوان مربوطه اتصال پیدا کند

ج)از استفاده ی کلمات کلیدی متعدد برای یک صفحه خودداری کنید .

محتوای سایت و تاثیر ان بر رتبه دهی گوگل :

در ابتدا هر سایتی باید محتوای مناسب و عالی داشته باشد زیرا محتوای سایت تاثیر زیادی بر رتبه سایت دارد و گوگل با توجه به محتوای سایت شما به شما رتبه می دهد به همین دلیل حتی قبل از انجام عمل سئو بر روی سایتتان ابتدا محتوای ان را کامل کنید .سعی کنید محتوای شما طولانی باشد زیرا محتوای طولانی نسبت به محتوای کوتاه بیشتر برای دریافت لینک هدف قرار می گیرد .

کلمات کلیدی بیشتر و تاثیر ان بر بهینه سازی سایت :

  • شما می توانید از کلمات کلیدی در کل صفحه ی وب سایتتان استفاده نمایید مکانهایی ماننده متا تگ ها ، توضیحات متا و …
  • استفاده از کلمات کلیدی متعدد و متنوع در سایت
  • زمانی تعداد بالای کلمات کلیدی بر روی سایت شما تاثیر دارد که رتبه ی سایت شما بالا باشد اما ترافیک و بازدید از سایت شما به اندازه ی کافی بالا نمی باشد

ارکان اصلی سئو : این ارکان شامل محتوا ، لینک و رسانه های اجتماعی می باشد . این سه عنصر باید در کنار یکدیگر باشند و با هم مورد استفاده قرار بگیرند تا بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر گذار باشند .

محتوای عالی : یک سایت با داشتن یک محتوای خوب می تواند از گوگل رتبه ی خوبی را بگیرد زیرا موتورهای جستجو همواره از سایتها این انتظار را دارند که به کاربران محتوای جامع و کاملی را در هر زمینه ارائه دهند

استفاده از بک لینک های طبیعی

استفاده از شبکه های اجتماعی :  همواره به افراد توصیه می شود برای فعالیت خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنند ودر این زمینه استفاده از گوگل پلاس را توصیه می کنند زیرا گوگل از گوگل پلاس برای بدست اوردن محتوای جدید استفاده می کند .

۲-استفاده از روش های جدید بهینه سازی کلمات کلیدی که با روشهای قدیمی بهینه سازی متفاوت می باشد که در برخی مواقع نیز خطرناک است و امکان دارد با اخطار مواجه شوید که از این کلمات کلیدی خاص بیش از اندازه استفاده کرده اید و این کار را پایان دهید. .

سئو به چه معنایی می باشد ؟

< href="https://www.dayatheme.ir/%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-%D8%9F.html">منبع