تبلیغات آنلاین به طور واضحی مقرون به صرفه ترین، هدف گیری شده ترین و قابل پیگیری ترین راه برای تبلیغ و ترویج نام و نشان کسب و کارتان به شمار می رود. چراکه شما می‌توانید دقیقاً متوجه شوید چه کسی تبلیغات شما را می‌بیند و همینطور بفهمید که پیدا کردن هر مشتری، چقدر هزینه داشته‌است. کاری که با تبلیغات بیلبوردی یا رادیویی غیرممکن است. در این مقاله شما را در آغاز تبلیغات با گوگل ادوردز آشنا می‌کنیم.

در دو مطلب ما به شما یاد می دهیم چطور به وسیله دو پلتفرم Google AWors و Fcebook As  تبلیغ کنید؛ ما به شما نشان خواهیم داد چگونه به طور موثر از هر دوی این پلتفرم‌ها برای هدایت کردن ترافیک به سمت صفحات وبسایت‌های مورد نظر خودتان استفاده کنید.
تمام این مقاله به همراه مثالی از تبلیغات آنلاین برای آژانس های مسافرتی، هتل ها، مجتمع تفریحی و اقامتی و برگزار کنندگان تورهای مسافرتی است، ولی با کمی تغییرات شما می‌توانید همین اعمال را برای کسب و کار خود نیز انجام دهید.

AWors (تبلیغات کلیکی گوگل)
گوگل نه تنها محبوب‌ترین موتور جستجوگر جهان به شمار می‌رود، بلکه بزرگترین کانال تبلیغات آنلاین نیز است. گوگل جاییست که مشتری‌های شما در زمان جستجوی تمام پکیج‌های جامع ریزورت‌ها، تورها، پروازها و هر چیز دیگری که بخشی از سفر یا تعطیلاتشان باشد به آن مراجعه می‌کنند.
دیده شدن از سوی افرادی که به پکیج های مسافرتی شما علاقه‌مند هستند، دقیقاً در همان زمانی که به دنبالش هستند، “بازاریابی نیّت محور̶ خوانده می‌شود و فروش خوبی هم برای شما به دنبال دارد.
برای این کار، دلتان می‌خواهد که در بالاترین نتیجه صفحه اول گوگل حضور داشته باشید و Google AWors راحت ترین راه انجام آن است. گوگل ادوردز یکی از بهترین انتخاب‌های شما به عنوان صاحب کسب و کار برای حضور در صفحه اول گوگل محسوب گردد، از این رو در این مقاله می‌کوشیم به آموزش گوگل ادوردز و نحوه شروع به کار در آن بپردازیم.
بیایید نگاهی بیندازیم به نرخ کلیک شدنِ (CTR) تبلیغات براساس رتبه در صفحه اول گوگل:

عناصر یک تبلیغ گوگلی
۱- کلیدواژه‌ها(keywors):
کلیدواژه‌هایی که انتخاب می‌کنید، کلماتی هستند که به وسیله آن‌ها به گوگل می‌گویید تبلیغتان با چه جستجوهایی باید پیدا بشوند. بنابراین اگر به گوگل بگویید که تبلیغتان را در جستجوی کلیدواژه “هتل کیش̶ نشان دهد، هر بار که کسی کلیدواژه “هتل کیش̶ را جستجو می‌کند، تبلیغ شما در نتایج صفحه موتور جستجوگر (SERP) نشان داده خواهد شد. هرچقدر کلیدواژه‌ها با جستجوی مورد نظر ارتباط بیشتری داشته‌باشند، تبلیغ شما به افراد بیشتری نمایش داده خواهد شد؛ افرادی که همین حالا به دنبال پیشنهاد شما هستند.
در اینجا چند توصیه را در رابطه با انتخاب بهترین کلیدواژه‌ها برای تبلیغات گوگلی شما داریم:

کلیدواژه هایتان را مرتبط‌تر کنید:

اطمینان حاصل کنید که کلیدواژه‌هایتان با پیشنهاد شما و صفحه مقصدی که افراد با کلیک کردن روی تبلیغ به آن فرستاده خواهند شد، انطباق داشته باشد.
برای مثال، اگر در حال تبلیغ یک پیشنهادِ تخفیف خورده برای مشتری های جدید هستید، از عباراتی همچون “پیشنهادی تخفیف دار برای پکیج هتل کیش̶، ̶ ۱۰% تخفیف برای پکیج تور اروپا̶، “(مدل های مختلف) سفر دریایی به یونان̶، “مجتمع اقامتی و تفریحی با تمامی امکانات در (مقصد مورد نظر)̶ استفاده کنید.

دقیق بنویسید:

هرچقدر کلیدواژه‌ها را برای کمپین‌های تبلیغاتی جزئی و دقیقتر کنید، احتمال بیشتری دارد که دقیقاً همان خواسته که مد نظر مشتری است را داشته باشید. هماهنگی بیشتر شما با نیازهای مشتری به معنی دریافت بیشتر کلیک‌های هدایت شونده به سایت خواهد بود.
برای مثال، اگر تورهای اروپایی را ارائه می‌دهید، از عباراتی همچون “تور پیاده‌روی برلین̶ یا “تورهای اتوبوس گردی در اسپانیا به همراه راهنما̶ استفاده کنید- نه صرفاً “تور اروپایی̶.

همچون مشتری بیندیشید:

کلیدواژه‌هایی را انتخاب کنید که مشتری در حال تایپ آن‌ها است. تبلیغ شما فقط وقتی نشان داده می‌شود که کلیدواژه ها یا عبارت‌هایی که شما انتخاب کرده‌اید در گوگل به وسیله مشتریان تایپ شده باشد. هرچقدر بیشتر وارد ذهن مشتریانتان شوید، در Google AWors موفقتر می‌شوید.
کلیدواژه‌هایی همچون “بهترین اقامتگاه برای ماهیگیران در کیش̶ را مد نظر قرار دهید.

توصیه پیشرفته:

از کلیدواژه‌های منفی استفاده کنید- کلیدواژه های منفی به گوگل می گویند که با چه کلمه یا عبارت هایی نمی‌خواهید پیدا شوید. آن‌ها به متمرکز شدن نتایج جستجوی شما کمک می‌کنند و بودجه تبلیغاتی شما را صرف جستجوهای نامربوطی که شامل کلیدواژه‌های شما نیست، نمی‌کنند. برای مثال، اگر یک پکیج مسافرتی برای ریزورتی در بالی دارید که صرفاً به بزرگسالان سرویس غذایی می‌دهد، دوست خواهید داشت تبلیغتان وقتی نمایش داده شود که کسی “ریزورت بالی̶ را جستجو می‌کند، نه “ریزورت خانوادگی در بالی̶. بنابراین “خانواده̶ را به عنوان یک کلیدواژه منفی قرار می دهید.

۲. A Copy
پس از کلیدواژه‌ها، A Copy چیزی خواهد بود که کلیک‌ها را به صفحه مقصدتان سرازیر خواهد کرد.
A Copy شما عبارت است از:
تیتر: تیتر شما چیزی است که در بالای تبلیغتان به نمایش گذاشته خواهد شد. این تیتر به رنگ آبی خواهد بود. به اندازه ۳۰ حرف (با احتساب فاصله ها) برای نوشتن تیتر، که نخستین برداشتِ مشتریان شما است، جا دارید.
URLنمایش داده شده: “URL نمایش داده شده̶ چیزی است که جستجو کنندگان آن را به عنوان صفحه ای می بینند که آن ها را برای چک کردنش ترغیب می کنید. لازم نیست این دقیقاً لینک آدرس اینترنتی ای باشد که تبلیغ شما به آن پیوست می‌شود، اما باید مرتبط با آن باشد. شما می توانید، برای مثال، نام وبسایت تان را به همراه کلیدواژه اصلی تبلیغ تان در این بخش بگنجانید.
خط توضیح: شما در هر خط به اندازه ۸۰ حرف برای “بدنه̶  A Copyجا دارید. این شامل  CTA یا دکمه اقدام به عمل و  USP  یا پیشنهاد فروش ویژه می‌شود.

۵ عنصر برای کارایی بالای A Copy
۱- از کلیدواژه های اصلی تان استفاده کنید:
اطمینان حاصل کنید که تبلیغ را با جا دادن حداقل یک یا دو کلیدواژه تبلیغ در آن، مرتبط می‌کنید. گوگل این کار را دوست دارد، همینطور مشتریان شما. این کار نشان می‌دهد که شما با نیازهای آنان ارتباط برقرار می‌کنید.
۲- از یک URL نمایش داده شده مرتبط استفاده کنید: به یاد داشته باشید، لینکی که در تبلیغ شما ظاهر می شود لازم نیست دقیقاً همان آدرس وبسایت صفحه مقصدتان باشد. URL نمایش داده شده خودتان را کوتاه نگه دارید؛ به طوریکه برای خودتان مفهوم باشد.
۳R CTA هایی بسازید که عمل محورو غیر قابل مقاومت باشند: CTA های خودتان را عباراتی کوتاه قرار دهید تا انگیزه کلیک کردن روی آن‌ها را ایجاد کرده باشید. اگر یک پیشنهاد زمان محور دارید، این مساله را در تبلیغ خود به طور آشکار ابراز کنید.
۴- از A Extensionها استفاده کنید: A Extensionها همان لینک‌های آبی رنگی هستند که آن‌ها را در تبلیغات گوگل مشاهده می‌کنید. این فرصت آسان را برای اعتماد سازی و ارائه اطلاعات بیشتر از دست ندهید. از A Extension ها برای دادن اطلاعات تماس، آدرس و پیشنهاد در صفحات مقصدِ بیشتر استفاده کنید.
۵R یک سود را تبلیغ کنید، نه یک محصول: همچون هر کمپین بازاریابی خوب دیگری، شما لازم دارید که ارزش خدمات سودمند خودتان را نشان دهید. تبلیغات در گوگل هم متفاوت از این نیست. از ۸۰ حرف مجاز خود برای برقرار کردن رابطه احساسی با جستجو کنندگان استفاده کنید و متنی کلیک خور را بسازید.

در اینجا مثالی از نحوه تبلیغ کردن سودمندی‌های خدمات شما را نشان می دهیم. این تبلیغ نشان می دهد که چگونه مصرف کننده می‌تواند از “بازسازی ذهن، جسم و روح̶ سود ببرد.


۳- هدف قرار دادن مکان(
loction)
اینکه مشتریان در کجا به شما نیاز دارند به محصول نهایی شما هم بستگی دارد.
اطمینان حاصل کنید که محل خودتان را درست مشخص کرده اید و با هدف گیری شعاعی، این موقعیت را گسترش بیشتری دهید. با این روش، شما کاری کرده‌اید که تبلیغ‌تان فقط به وسیله اشخاصی کلیک شود که در نزدیکی شما هستند – نه کسی که آن طرف دنیاست.

۴- بودجه تبلیغ
میزان سود متوسط سرمایه گذاری روی هر تبلیغ گوگل، ۲ دلار به ازای هر ۱ دلارِ هزینه شده است. بله، Google AWors اگر به درستی به کار گرفته شود، قادر است سرمایه گذاری شما را دو برابر کرده و هزاران مشتری جدید را برایتان به ارمغان بیاورد.
تنظیم بودجه در AWors بسیار کار ساده ایست. تمام کاری که انجام می‌دهید این است که کل هزینه‌ای که مایل به خرج آن برای تبلیغات هستید را در مقیاس روزانه کنار بگذارید. بودجه خود را اضافه بر سازمان خرج نخواهید کرد، زیرا یک حد روزانه برای بودجه قرار داده اید.

تبلیغات گوگل استراتژی‌های مختلفی را برای هزینه به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید بهترین استراتژی برای مار خود را انتخاب کنید. معمول‌ترین استراتژی، CPC (که به PPC هم مشهور است) نام دارد. از آن جایی که Google AWors به اندازه کافی پیچیده هست، به شدت توصیه می‌شود که کارتان را با پیشنهاد دادن به روش CPC انجام دهید.

اگر در این زمینه کنجکاو شده‌اید، در اینجا سه روش که می‌توانید از آنها بهره ببرید را توضیح می‌دهیم:
PPC/ CPC (هزینه به ازای کلیک/ قیمت هر کلیک): این روشی است که اکثر بازاریاب‌ها  در کسب و کارهای کوچک از آن استفاده می‌کنند. هزینه براساس تعداد کلیک‌هایی است که روی تبلیغ شما می‌شود. می‌توانید پیشنهاد دستی یا پیشنهاد اتوماتیک را انتخاب کنید. وقتی در حال ساختن تبلیغ هستید، روش CPC به طور پیشفرض به عنوان سیستم محاسبه هزینه در نظر گرفته شده است.

CPM (هزینه به ازای دیده شدن): بهترین روش برای بِرَندسازی است. شما به ازای هر یک هزار بازدید هزینه می کنید- نه عملی که روی تبلیغات شما صورت گرفته است. این گزینه فقط وقتی در دسترس است که شما در Google AWors Network تبلیغ  کنید.
نکته: اگر هنوز نمی دانید Google Network چیست، به شدت به شما توصیه می کنم که با روش PPC کارتان را شروع کنید!

CPA (هزینه بابت فروش خدمت/محصول): این روش روند پیشنهاد دهیِ پیشرفته‌تری را دارد. در این روش شما به ابزاری برای پیگری نرخ کارایی تبلیغ و همینطور محقق کردن چندین معیار دیگر نیاز دارید. شما از قبل مجموع هزینه‌هایی را محاسبه می‌کنید که بر اساس مقدار پولی است که مایل هستید برای نرخ مشخصی از کارایی یک تبلیغ خاص هزینه کنید. برای مثال، اگر URL مقصدِ تبلیغ شما به محصولی در سایت تجارت الکترونیکی شما پیوست شده باشد، یا صفحه مقصد همچون دروازه یک ایمیل کار می‌کند، گوگل میزان ورود افراد به صفحه شما را ردیابی می کند و شما بر اساس کسب هر یک بازدید از طریق تبلیغ، هزینه ای را پرداخت می کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با گوگل ادوردز و مشاهده وبینار رایگان آن به صفحه تبلیغات کلیکی گوگل مراجعه نمایید.

برگرفته از wishpon

نوشته آغاز تبلیغات با گوگل ادوردز اولین بار در آکادمی دیجیتال مارکتینگ پدیدار شد.

< href="https://mcourse.com/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%B%D8%AF%D8%B2/">منبع