برای رشد و توسعه کسب و کارتان در بازار دیجیتال، باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال (مبتنی بر فناوری) داشته باشید.

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و هر روز چیزهای جدید در دنیای دیجیتال متولد می‌شوند و برخی از آنها تا مدت‌ها باقی می‌مانند و برخی دیگر از بین می‌روند و یک نسخه جدیدتر جای آن را می‌گیرد.

به عنوان مثال، بازی Pokémon Go که در سال ۲۰۱۶ جهان را فراگرفت. یک بازی مبتنی بر واقعیت که تابستان سال گذشته، دنیای بازی را در جهان متحول کرد. اما استفاده از آن به مرور زمان به دلیل برخی نقص‌های فنی و امنیتی که داشت، کاهش یافت و بازاریابان را با سردرگمی مواجه کرد.

 

از طرف دیگر، اپلیکیشن موبایل Snpcht از زمان انتشار آن در سال ۲۰۱۲ تا الان در حوزه رسانه‌های اجتماعی بسیار توسعه و رواج یافته است. این ستارگان رسانه‌های اجتماعی، تاریخ انقضای مطالب را کاهش داده اند و موجب دشوار شدن کار بازاریابان شده‌اند، تا آنجا که ۳ میلیارد دلار از طرف فیس بوک برای خریداری آن پیشنهاد شد اما این پیشنهاد رد شد.

چیزی که از این ستاره‌های دیجیتال نوظهور می‌توان استنباط کرد این است که فناوری های جدید به سرعت و متناسب با خواسته‌ها و نیازهای مصرف کنندگان در حال پیشرفت هستند و شما برای رشد و توسعه کسب و کارتان در بازار دیجیتال، باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال (مبتنی بر فناوری) داشته باشید. در اینجا، ما پنج مورد از بزرگترین شیوه‌های بازاریابی دیجیتال برای سال ۲۰۱۷ را برای شما ذکر می‌کنیم:

۱.محتوای بصری

در دنیای امروز که پر از اطلاعات مختلف است، کاربران به طور فزاینده‌ای با محتواهای بصری مواجه می شوند. کاربران به اطلاعات واضح و روشن نیاز دارند که محتواهای بصری مانند تصاویر، دارای این ویژگی هستند. مغز اطلاعات تصویری را ۶۰ هزار بار سریعتر از متن پردازش می‌کند و ۹۰ درصد از اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شود، بصری است. بنابراین محتوای بصری و تصاویر، سرعت درک را افزایش می دهند. حتی برخی تصاویر، عواطف و احساسات را نیز برانگیخته می کنند.  تصاویر برای ایجاد هویت نام تجاری کسب و کار در بازار دیجیتال، بسیار دارای اهمیت هستند. لوگو، اینفوگرافیک، عکس، انیمیشن و وب سایت، همگی در افزایش هویت نام تجاری کسب و کار، نقش دارند.

مثلا اینفوگرافیک های جغرافیایی به کاربران اجازه می‌دهد تا در عرض چند ثانیه و به سرعت تغییر آب و هوا را مشاهده کنند.

 

  1. محتوای تعاملی

میل به ارتباط و تعامل در انسان، بر نوع محتوای بصری تاثیر دارد. همین میل به تعامل، بازاریابان را وادار کرده است تا به دنبال تهیه محتوای تعاملی باشند. محتوای تعاملی مستلزم مشارکت فعال کاربر است. در واقع، این اشکال جدید محتوا (یعنی آزمونها و نظرسنجی ها، مسابقات، رای گیری، بازی و ریاضی، ارزیابی ها و انیمیشن های متحرک) یک تجربه خاص برای کاربر هستند. اما مهمتر از همه، آنها از کاربر دعوت می کنند تا بخشی از نام تجاری کسب و کار باشند. آنها باعث افزایش ارتباط و تعامل بین کاربر و کسب و کار می شوند و بازدید کنندگان را به یک مشتری وفاداری به نام تجاری تبدیل می کنند. این امر احتمالا یکی از استراتژی های بازاریابی در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

مثلا مسابقه BuzzFee فقط یکی از ترفندهایی است که از سوی سایت مورد استفاده قرار می گیرد تا ترافیک سایت و تعاملات کاربر را افزایش دهد.

 

  1. ویدئوی زنده (لایو)

از سال ۲۰۱۵، ۵۰ درصد از موارد استفاده از تلفن همراه، به ضبط فیلم های آنلاین اختصاص دارد و تولید محتوای ویدئویی هنوز هم در حال افزایش است. شکل دیگری از محتوای بصری، یعنی ویدئو، توانایی خوبی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان را دارد و در عرض چند ثانیه، حجم عظیمی از اطلاعات، احساسات، افکار و پاسخ ها را به کاربران ارائه می دهد.

اما، به منظور افزایش احساسات و هیجان کاربران، برندها در تلاشند که ارتباط آنلاین با آنان برقرار کنند. این به این معنی است که کسب و کارها می توانند، محتوای خود را زودتر تبلیغ کنند و سپس در زمان واقعی با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار کنند. ویژگی آنلاین بودن (ویدئوی زنده) یک ویژگی انسانی به برندها می دهد که به ایجاد و افزایش احساس اعتماد و صداقت در میان مصرف کنندگان کمک می کند.

برای مثال، مجله زنان Grzi UK تابستان گذشته، در حال کار بر روی راه اندازی یک پروژه مشترک بزرگ طولانی مدت تحت عنوان “مسئله جامعه̶ بود. در طول این پروژه، مجله چندین ویدئوی زنده از پشت صحنه انجام این پروژه را  منتشر کرد که شامل یک گفتگوی زنده در میان همکاران بود. به همین دلیل، مخاطبان احساس می کردند که واقعا بخشی از آن پروژه هستند. کاربران برای مشارکت در بحث با استفاده از یک هشتگ خاص در فیس بوک دعوت شدند. این ویدئوی زنده بسیار موفقیت آمیز بود و توانست مسائل اجتماعی زنان را نشان دهد.

 

  1. محتوای قابل منقضی شدن/ محو شونده

من به نفوذ پلت فرم اجتماعی Snpcht در ابتدا اشاره کردم، اما اجازه دهید کمی عمیق تر به تأثیر محتوای محو شونده بر بازاریابان و مصرف کنندگان بپردازیم. محتوای محو شونده، بسیار شبیه به ویدئوی زنده است و محو شدن محتوا، موجب افزایش هیجان در مخاطبان می شود. در واقع به کاربران یک مدت زمان محدود برای مشاهده محتویات داده می شود تا هر چه سریعتر قبل از ناپدید شدن، آنها را مشاهده و یا گوش دهند. این کار یک حس فزاینده ای در میان مخاطبان ایجاد می کند و در دنیایی که همه چیز به هم ربط دارد، اطلاع نداشتن از اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند، نگران کننده است. محتوای محو شونده، کاربر را تحریک می کند که چشمان خود را از روی صفحه نمایش برندارد و منتظر محتوای محوشونده بعدی باشد تا آن را از دست ندهد.

 

  1. اپلیکیشن های فروشگاهی

برندها نقش مهمی در شیوه های بازاریابی دیجیتال دارند. برندهای خرده فروشی در حال پیدا کردن راهی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود هستند که ترکیبی از عناصر بازاریابی فیزیکی گذشته و عناصر دیجیتال مدرن حال حاضر است.

فن آوری Becon در خط مقدم این استراتژی بازاریابی جدید قرار دارد. پیش بینی شده است که امسال حدود بیش از یک میلیون خرده فروش در آمریکا از این فناوری استفاده خواهند کرد. اساسا، بیکن ها، نقاط فیزیکی هستند که می توانند سیگنال ها را به دستگاه های تلفن همراه ارسال کنند. این سیگنال ها اکنون به خریداران اجازه می دهند تا محصولات فروشگاه را بررسی کنند. به همین ترتیب، خرده فروشان با استفاده از بیکن ها قادر به ارسال اطلاعیه و آگهی های خود به خریداران هستند و به آنها اجازه می دهد تا اقلام موجود در فروشگاه را ببینند. یکی از بزرگترین اهداف خرده فروشان این است که در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی، کمپین بازاریابی دیجیتال خود را راه اندازی کنند.

شیوه بازاریابی فروشگاهی یکی از شیوه هایی است که در حال حاضر دنیای دیجیتال را با دنیای فیزیکی ترکیب کرده است و در تلاش برای افزایش تعامل با کاربران است. در حال حاضر در دنیای دیجیتال، تعامل با کاربر باید هدف اصلی و در قلب استراتژی بازاریابی کسب و کار شما باشد.

در نهایت، استفاده از تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با مصرف کنندگان خود، ارتباط برقرار کنید و و این پنج شیوه بازاریابی دیجیتال یک جهش بزرگ به شمار می‌روند.

برگرفته از entrepreneur

نوشته شیوه‌های بازاریابی دیجیتال که کسب‌و کار شما به آن نیاز دارد اولین بار در آکادمی دیجیتال مارکتینگ پدیدار شد.

< href="https://mcourse.com/igitl-mrketing-prctices-tht-your-business-nees/">منبع