۵ نمونه از بهترین راه کارهایی که می توانید با استفاده از آنها رتبه از دست رفته خود در اثر اعمال الگوریتم freshness را بازیابی نمایید یا از این الگوریتم برای بهبود رتبه وب سایت خود در نتایج جستجو های موتورهای جستجوگر استفاده کنید محتوا است که در زیر آورده شده است:

محتواهای موجود در وب سایت خود را مجددا مورد بازبینی قرار دهید

شما باید نگاهی به محتواهایی که در طول چندین سال فعالیت در دنیای دیجیتال در وب سایت خود قرار داده اید بیاندازید. شما می توانید این کار را از محتواهای جدید تر و مربوط به سال اخیر شروع کنید و ابتدا آنها را از لحاظ عملکرد ارزیابی نمایید، صفحات و مقالاتی که عملکرد بهتری داشته اند یا به عبارتی توانسته اند کاربران زیادی را به خود جذب نمایند، کاربران با آنها تعامل برقرار نموده اند و این صفحات توانسته اند در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر رتبه خوبی کسب نمایند را انتخاب کنید و این محتواها را نوسازی کنید.

زمانی که مدت زیادی از زمان انتشار یک محتوا می گذرد، حتی اگر آن محتوا همچنان ارزشمند باشد و علم مربوط به آن تغییری نکرده باشد، باز هم تغییرات چشم گیری در عملکرد آن ایجاد می شود و در واقع عملکرد آن ضعیف تر می شود. اگر شما چنین محتواهایی در وب سایت خود دارید، به هیچ وجه از بروز کردن این محتواها غافل نشوید. شما می توانید با ایجاد تغییرات نه چندان اساسی، مثل افزودن منابع جدید به انتهای مقاله، ایجاد تغییرات در آمارها و ارقام موجود در آن ( در صورتی که حقیقتا تغییراتی در آمارها ایجاد شده باشد)، اضافه کردن نقل قول هایی از افراد مشهور در خلل مطلب و همچنین افزودن عبارات جستجوی پر طرفداری که حجم جستجوی بالایی دارند به متن، آن را نو سازی نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و تقویت محتوا

سیگنال های مربوط به شبکه های اجتماعی، دریافت لینک از طریق شبکه های اجتماعی و توانایی جذب مخاطبان و اشتراک گذاری شدن محتوای شما در شبکه های اجتماعی می توانند برای رتبه بندی محتوای شما مانند سوخت برای حرکت ماشین باشد. در واقع شما می توانید با جذب توجهات در شبکه های اجتماعی به محتوای خود کاری کنید که الگوریتم freshness موجب بهبود رتبه بندی محتواهای شما گردد.

به هیچ وجه ارزش و اهمیت اشتراک گذاری شدن محتوای وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی برای موفقیت وب سایت خود، دست کم نگیرید. هر چقدر محتوای شما تعداد دفعات بیشتری در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاشته شود، شما می توانید از این طریق رویت پذیری محتواهای خود را افزایش دهید، تعامل بیشتری با کاربران برقرار نمایید و کاری کنید که میزان برقراری ارتباط میان کاربران با وب سایت شما افزایش یابد.

الگوریتم بازبینی تناوب انتشار محتواها

اگر وب سایت شما یک وب سایت خبری است و اخبار جدید را منتشر می نماید و یا وب سایت شما مطالبی درباره پیش رفت های جدید تکنولوژی، محصولات جدید در دنیای دیجیتال و هر موضوع داغ و بروز دیگری محتوا منتشر می نماید، شما باید درباره تناوب انتشار محتواها بسیار حساس و دقیق عمل کنید. در واقع شما باید سعی کنید که کاربران خود را خیلی زود از اخبار جدید و مطالب جدید موجود در زمینه کاری خود مطلع نمایید. از این رو نیاز است که شما درباره تناوب انتشار محتواهای جدید در وب سایت خود کمترین و کوچک ترین دوره تناوب یا نزدیک ترین زمان را برای انتشار یک محتوا پس از انتشار محتوای قبلی انتخاب نمایید.

 

امروزه افراد بیشتر از گذشته تشنه اخبار و رویداد های جدید می باشند و کاربران دائما به دنبال آن هستند که جدید ترین و بروز ترین اخبار را دریافت نمایند و یا به عبارتی از اخبار را به مجرد رخ دادن آن ها مطلع شوند. از این رو کمتر بودن فاصله زمانی میان انتشار دو محتوای متوالی به منزله آن است که شما دائما در حال دریافت و انتشار اخبار جدید می باشید. به خاطر داشته باشید که بسیار مهم است شما اولین مرجعی باشید که یک خبر را منتشر می کند، نفر آخر شدن هیچ سوری برای شما نخواهد داشت.

انواع متنوعی از محتواها را در وب سایت خود قرار دهید

اگر شما بتوانید محتواهای متنوعی در وب سایت خود قرار دهید، برای مثال انواع مختلفی از محتواهای صوتی، ویدیویی، حقیقت مجازی و محتواهای متنوع دیگر را در وب سایت خود قرار دهید و وب سایت خود را به عنوان هاستی برای انوع مختلفی از محتواها تبدیل کنید و همچنین رویکرد های مختلفی مثل وبلاگ و میکرو سایت را برای انتشار محتواهای خود انتخاب نمایید، خواهید توانست از این طریق رویت پذیری محتواها و وب سایت خود را در رتبه بندی های مختلف (گوگل سرچ، گوگل ایمیج، گوگل ویدئو و …) بهبود دهید.

 

رعایت این نکته علاوه بر اینکه می تواند به محتواهای شما عمق بیشتری بدهد و موجب شود که صفحات لندینگ جدیدی در وب سایت شما ایجاد گردند و عمق و ارزش بیشتری به محتوای URL های وب سایت شما اضافه گردد، می تواند موجب شود که وب سایت شما با چهارچوب ها و قواعد مربوط به الگوریتم Freshness سازگاری داشته باشد و شما بتوانید از مزایای این الگوریتم برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود استفاده نمایید.

محتواها ی EverGreen در و ب سایت خود داشته باشید

محتوای Evergreen به محتوایی گفته می شود که ارزش و اعتبار آن همیشگی بوده و یا تا مدت چند سال آن محتوا ارزشمند باشد و افراد آن موضوع را اینترنت جستجو نمایند و به آن علاقه نشان دهند.

در واقع محتوای Evergreen یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که بیشترین انعطاف پذیری را نسبت به زمان داشته باشد و بتواند برای ماه ها و حتی سال ها برای وب سایت ترافیک جذب کند و موجب بهبود رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجوها گردد و منافعی را برای وب سایت به همراه داشته باشد. معمولا محتواهای Evergreen محتواهایی هستند که :

منحصر به فرد بوده و محتوای مشابه آنها در اینترنت موجود نمی باشد.

نسبت به دیگر محتواها طولانی تر می باشند.

شامل انواع مختلفی از محتواها می شوند (یعنی یک محتوا علاوه بر متن دارای تصویر و ویدیو هم باشد)

گزارشات عملکرد یا نظر یک فرد متخصص در یک زمنیه خاص را شامل می شوند.

ممکن است شما به محتواهای Evergreen در وب سایت خود به چشم محتواهای اسطوره ای نگاه کنید که تضمین کننده بازگرداندن هزینه های صرف شده می باشند، موجب ارتقاع یافتن وب سایت شما می گردند و به منزله یک سرمایه گذاری بلند مدت بسیار پر بازده می باشند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد دید منفی درباره الگوریتم freshness دارند و تصور می کنند که این الگوریتم رتبه بندی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را به رتبه های پایین تر سوق می دهد اما این افراد غافل از آنند که می توانند با رعایت نکاتی ساده کاری کننده که نه تنها این الگوریتم موجب بدتر شدن رنک آنها در نتایج جستجو ها نگردد، بلکه آن را بهبود نیز بدهد. شما می توانید به سادگی با کسب اطلاعات کافی درباره الگوریتم freshness و روش هایی که می توان با چهارچوب های آن همسو شد، راه کار هایی را به کار بگیرید که با استفاده از آنها الگوریتم freshness موجب کسب منافعی برای شما گردد.

قسمت اول این مقاله : Freshness الگوریتم گوگل

راه کار های عملی برای بازیابی نتایج تغییر یافته در اثر الگوریتم freshness

< href="https://www.dayatheme.ir/%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D8%B%DB%8C%D8%AA%D9%85-freshness-%D9%88-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D8%AF%D8%B-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.html">منبع