ارور Estblishing Dtbse Connection به طور واضح نشان می دهد که وبسایت شما در اتصال به tbse مشکل دارد و حل ان برای مبتدیان می تواند مشکل باشد  ارور Estblishing Dtbse Connection زمانی رخ می دهد که یک کاربر وردپرس، پسورد،نام کاربری و یا هاست را اشتباه انتخاب کرده است.گاهی اوقات سرور دیتابیس شما پاسخگو نیست و یا tbse دچار مشکل شده است.

ارور Estblishing Dtbse Connection می تواند به دلایل زیادی رخ دهد که می تواند برای یک تازه کار واقعا نا امید کننده باشد مخصوصا زمانی که چیزی را تغییر نداده اید و این اتفاق خود به خود افتاده است.در این مقاله قصد داریم راه حل هایی را لیست وار ارائه دهیم:

توجه:قبل از انجام هر تغییری bckup های مورد نیاز را تهییه کنید.

 

الف)ایا این ارور در  /wp-min/ رخ می دهد؟


 

ابتدا مطمئن شوید که  ارور Estblishing Dtbse Connection را در هر دو صفحه front-en و  bck-en رخ می دهد.اگر ارور در هر دوصفحه باشد مراحل بعد را دنبال کنید.اگر ارور Estblishing Dtbse Connection  در صفحات متفاوت است و در صفحه دیگر ارور One or more tbse tbles re unvilble را می بینید،دیتا بیس شما نیاز به repir دارد.در این حالت کد زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید.ان را دقیقا قبل از خط Tht’s ll, stop eiting! Hppy blogging اضافه کنید.

< href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/206/09/Cpture.png">

با انجام دادن این کار صفحه زیر را خواهید دید.

http://www.yoursite.com/wp-min/mint/repir.php

< href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/206/09/wprepirb.jpg">

اگر بعد از انجام این عملیات مشکل حل نشد و یا در repir به مشکل برخوردید به خواندن مقاله ادامه دهید!

ب) چک کردن فایل های wpconfig


WP-Config.php تقریبا مهم ترین فایل شما در تمام وردپرس است.اینجا جایی است که شما جزئیات را برای اتصال به دیتابیس می گذارید.اگر شما پسورد رووت و یا پسورد کاربر دیتا بیس را عوض کرده اید نیاز دارید این فایل را نیز تغییر دهید.اولین چیزی که باید چک کنید این است که همه چیز در wpconfig  با عکس زیر یکسان باشد.

 

< href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/206/09/Cptur.png">

به یاد داشته باشید مقدار DBHost نباید همیشه loclhost باشد! DBHost بر اساس نوع هاست متفاوت خواهد بود.برای هاست های رایج نظیر  HostGtor, < clss="thirstylink" title="BlueHost" href="http://www.wpbeginner.com/refer/bluehost/" trget="blnk" rel="nofollow">BlueHost, < clss="thirstylink" title="Site5" href="http://www.wpbeginner.com/refer/site5/" trget="blnk" rel="nofollow">Site5 مقدار loclhost خواهد بود.

بعضی ها پیشنهاد می کنند که با تغییر  DBHost به  IP مشکل را رفع کنید.به طور مثال در هاست های از نوع MAMP هنگامی ک مقدار  به  IP تغییر می کند،مشکل حل می شود.

< href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/206/09/Cp.png">

البته IP ها برای هاست های متفاوت ،تفاوت خواهند داشت.