گوگل هیچ دستورالعمل مشخصی برای فهم دقیق الگوریتم خود به کاربران ارائه نمی کند. البته همه ی ما به دستورالعمل های وب مستر گوگل و همچنین وبلاگ های مرتبط به آن دسترسی داریم اما بیشتر چیزهایی که در این راه می آموزیم تجربی، خود آموز و با آزمون و خطا هستند.
مسلما برای آموختن راه کارهای مختلف به روش تجربی و خود آموز به زمان و انرژی زیادی نیاز است اما ما در این مقاله سعی کرده ایم که برخی از مهمترین نکته های سئو، که بسیاری از سئو کاران علاقه داشتند زودتر آنها را فرا می گرفتند را به شما ارائه نماییم:

۱.هزاران عقیده در مورد سئو وجود دارد

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، گوگل هیچ راهنمای مشخصی به ما ارائه نکرده است که بوسیله ی آن بتوانیم آنچه در مورد سئو نیاز داریم را پیدا کنیم. این موضوع باعث شده است که هر کسی گمانه زنی های خود در مورد نحوه ی کارکرد الگوریتم گوگل را به عنوان یک راه کار ارائه نماید. برای مثال اگر از ۵ سئو کار حرفه ای سوالات مشابه پرسیده شود، ۵ جواب منحصر به فرد دریافت خواهد شد. این موضوع برای کسی که به تازگی وارد دنیای سئو شده بسیار گیج کننده است، زیرا او دقیقا نمی داند که باید به کدام نظر اعتماد کند.

۲.اهداف شما بسیار پویا و متغیر هستند

درست زمانی که احساس می کنید تمامی الگوریتم را به درستی درک کرده اید، همه چیز تغییر می کند. آمارهای متفاوتی در مورد تعداد دفعاتی که گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد ارائه شده است. اما یقینا می توان گفت که این تغییرات بیش از ۱۰۰ مرتبه در سال است.
چطور می توانید با این هدف متغیر روبرو شوید؟ بهترین راه برای اینکه در مسیر گوگل حرکت کنید و دچار مجازات های گوگل نشوید این است که کار خود را با مطالعه ی دقیق دستور العمل های موتور جستجو (serch engine guielines) شروع کنید. اصولی که در این دستورالعمل ها ارائه شده است بسیار مطمئن و کارآمد هستند.
گام بعدی این است که به طور مداوم وبلاگ های گوگل را رسد کنید و برای اطلاع از تازه های گوگل، از آنچه کارمندان اصلی گوگل در شبکه های اجتماعی ارائه می نمایند پیروی نمایید. Gry Illyes و John Mueller دو نفری هستند که می توانید فعالیت های آنها را زیر نظر بگیرید.

۳.ابزار ها برای کمک به شما ارائه شده اند اما پی در پی به ابزارهای جدید چشمک زننده جذب نشوید

می توان گفت که اکنون نمی توان بدون استفاده از ابزارهای مختلف سئو، کار بهینه سازی موتور جستجو و تجزیه تحلیل داده های رفتار سایت را انجام داد. اما باید توجه داشت که استفاده از ابزارها همواره بهترین گزینه نیست و این موضوع بستگی به مورد استفاده و ابزار مورد نظر دارد.
بسیاری از تازه کارهای سئو ، پیوسته به دنبال ابزار هایی برای پیشبرد اهدافشان هستند. این روند کاملا اشتباه است زیرا به این طریق نمی توان فعالیت های حقیقی سئو را فرا گرفت.
برای استفاده از ابزار های جدید سئو نیز بهتر است تمامی ابزار های مورد استفاده ی خود را لیست کنید و درج نمایید که هر ابزار دقیقا چه کارهایی برای شما انجام می دهد. اگر در این میان کمبودی در مجموعه ابزار های شما مشاهده شد، آن زمان می توانید به دنبال یافتن ابزاری جدید برای رفع نیازتان باشید.

۴.دوستان و خانواده شما دقیقا متوجه کاری که انجام می دهید نمی شوند

این موضوعی است که بسیاری از سئو کاران در ابتدای کار با آن روبرو می شوند. به دلیل هیجان موجود در این کار، تازه کارها علاقه دارند که جنبه های تکنیکی سایت ها، موتورهای جستجو، و بهینه سازی سایت را به دیگران توضیح دهند. در حالی که ممکن است این موضوعات برای بسیاری از افراد جالب نباشد و یا هیچ کس متوجه آنچه می گویید نشود.
از طرف دیگر گاهی خانواده ها به دلیل عدم آگاهی به کارهای شما مشکوک خواهند شد. برخی از خانواده ها گمان می کنند که این فعالیت ها غیر قانونی است و فرزندشان توسط رایانه در حال انجام کار خلاف است. با این همه این ها در سئو بسیار طبیعی هستند و باید برای روبرو شدن با این افکار آماده باشید.

۵.شما باید قادر باشید شک و تردید مشتریان را برطرف نمایید

از آنجایی که سئو قابل دیدن نیست، بسیاری از کمپانی ها به چگونگی کارکرد سئو شک دارند و به سئوکار اطمینان نمی کنند.
تجربه ثابت کرده است که شما باید برای شروع پروژه ی بهینه سازی موتور جستجو، ابتدا شک و تردید مدیران مجموعه ای که با آن کار می کنید را برطرف نمایید. همچنین نیاز است تا شک و تردید های تیم IT و همچنین تیم توسعه ی آن مجموعه نیز برطرف گردد. قانع کردن این افراد همواره با مشکلاتی همراه است. برای اثبات ارزشمندی سئو قبل از هرچیز می توانید به نتایج قبلی و همچنین کارکردهای سئو برای شرکت های موفق اشاره نمایید.

۶. سئو کاران ، مشتریان شما شفافیت می خواهند

از دیدگاه کمپانی ها، شفاف سازی کارها بسیار مهم است. به محض اینکه شما شفاف عمل نکنید، پروژه ی شما وارد خطر خواهد شد، حتی اگر کارهای زیادی در جهت پیشبرد پروژه در حال انجام باشد.
رعایت زمان تحویل کارها و تحویل به موقع آنچه که توافق کرده اید، در همکاری های شما با کمپانی های مختلف همواره از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. باید همواره مشخص باشد که شما در حال انجام چه کاری هستید و انتظار می رود تا چه زمانی نتیجه ی کارتان مشخص شود. حتی اگر کارهایی که انجام می دهید نیازی به تایید مشتری ندارد، بهتر است برای جلب اعتماد او، آن فعالیت ها را به اطلاع مشتری برسانید. به این ترتیب کار شما بسیار شفاف، قابل رسد کردن خواهد بود و شما می توانید در قبال فعالیت های خودتان پاسخگو باشید.
کار سئو نیازمند گزارش های ماهانه است. این گزارشات نباید تماما بصورت خودکار توسط ابزار های سئو تولید شوند و بهتر است شما توضیحات کاملی در مورد روند پیشرفت کار به داده ها اضافه نمایید. در گزارش ماهانه می توانید بصورت موردی، لیستی از فعالیت های خود را ارائه کنید و در آن کارهایی که به طور کامل انجام شده است را هایلایت نمایید.

۷.هرگز یادگیری را متوقف نکنید

بر اساس آنچه که در مورد دوم این مقاله به آن اشاره کردیم، سئو یک هدف متغیر است. از این رو برای همراه شدن با این تغییرات شما همواره باید چیزهای جدیدی بیاموزید.
در ابتدای کار بهتر است از مفاهیم ابتدایی شروع کنید. پس از یادگیری پایه های سئو کار شما تازه آغاز می شود. در حیطه ی کاری خودتان همواره محتواهای جدید منتشر شده را پیگیری نمایید. برخی از متخصصان سئو روزانه دو تا سه ساعت از وقت خود را به خواندن تازه های این حوزه اختصاص می دهند. این افراد در کانال های شبکه های اجتماعی مربوط به مباحث سئو عضو هستند و پیوسته در حال تبادل اطلاعات می باشند. بنابراین هر تغییری در روند کاری حوزه ی سئو ایجاد شود، این افراد بلافاصله از آن خبردار می شوند.
علاوه بر این بهتر است در سال حداقل یک یا دو کنفرانس مربوط به سئو را زیر نظر بگیرید. اکنون می توانید کنفرانس های سال ۲۰۱۸ را بیابید و برای آن برنامه ریزی نمایید. در این کنفرانس ها می توانید با خبره ترین افراد حوزه ی سئو آشنا شوید و به آخرین اخبار در حوزه ی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دست پیدا کنید.
سخن پایانی
علاوه بر مواردی که در اینجا به آنها اشاره شد، موارد زیادی وجود دارد که در مسیر پیشرفت در سئو با آن مواجه خواهید شد. باید با پشتکار زیاد به این حوزه وارد شوید و هرگز دلسرد نشوید. پیوسته گام های درست بردارید و به یادگیری چیزهای جدید در زمینه ی سئو ادامه دهید.

۷ نکته ای که سئو کاران می گویند “کاش زودتر آنها را می دانستیم̶

< href="https://www.dayatheme.ir/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A6%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B%D8%A7%D9%86.html">منبع