بازاریابی محتوا یکی از کانال های موثر دیجیتال مارکتینگ و به عنوان زیر مجموعه بازاریابی اینترنتی است

در مقالات قبلی بازاریابی اینترنتی جذاب ترین نوع محتوا به نقش ویدیو ها و شبکه های اجتماعی در محبوبیت بین مخاطبان وب سایت اشاره کردیم. در این بازار پرهیجان، مقالات رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند. همیشه در نظر داشته باشید که بحث محتوا و انواع آن در برنامه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

مقالات خبری

از هر ۱۰ کاربر اینترنتی، ۴ نفرشان خبرات را به صورت آنلاین دریافت و مشاهده می کنند و ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی محتواهای جدید را با جستجوی مستقیم در وب سایت های منتشر کننده پیدا می کنند. به عبارتی دیگر مجلات و روزنامه های آنلاین بهتر است روند کاری منظمی داشته باشند و محتوا را متناسب با نیاز خوانندگان منتشر کنند.

۵) ESPN

طبق تحقیق، بیشتر خوانندگان، تمایل به مشاهده مقالات خبری دارند اما این بدین معنی نیست که آن ها می خواهند خبرها را به طور کامل بخوانند.

۳۷ درصد از افراد مورد مطالعه، اعلام کردند که مقالات خبری را به صورت مرور سطحی و روزنامه وار می خوانند نه به طور جامع و کامل. مقالات خبری ESPN به صورتی تهیه شده اند که این نیاز خوانندگان را برآورده می کند.

چرا این مقالات برای مخاطب خوب و جذاب هستند:

  • این مقالات طولانی، همراه با یک ویدئو به کاربران ارائه می شوند: این امر برای افرادی که وقت زیادی برای خواندن کامل متن ندارند، بسیار مناسب است.
  • این مقالات دارای تصویر هستند: این امر باعث جلب توجه خواننده و پرش از یک پاراگراف به پاراگراف دیگر و مرور سریع تر متن می شود.

تعداد به اشتراک گذاری ها در فیسبوک: ۱۹۰۰ بار

۶) Mshble

ماشابل، مقالات خبری کوتاه تری را ارائه می دهد. این اخبار همه چیز و همچنین مباحثی در حوزه فناوری و زندگی ما را پوشش می دهند. همچنین نیاز بسیاری از مخاطبانش در مورد بازاریابی اینترنتی را تامین می کند. این مقالات، نیاز هر دو گروه از خوانندگان را برآورده می کند (خوانندگان با مرور سطحی و خوانندگانی با مرور جامع).

چرا این مقالات برای مخاطب خوب و جذاب هستند:

  • این مقالات شامل توییت ها و محتواهای خارجی از برنامه ریزی اصلی Elon Musk برای ایجاد تنوع و جذابیت های بصری بیشتر هستند.
  • این مقالات از تصاویر استفاده می کنند. حسن این امر آن است که تصویر از متن به یاد ماندنی تر است.
  • عناوین این مقالات واضح و روشن هستند و محتوای اصلی متن را بیان می کنند. این امر برای خوانندگانی که تمایل به خواندن کامل متن ندارند، بسیار خوب است. به گفته Copyblogger، عناوین مقالات  ۲۰ درصد از محتوای متن را به مخاطب می رسانند.

تعداد به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی: ۲۲۰۰ بار

برگرفته از هاب اسپات

نوشته نقش مقالات در بازاریابی اینترنتی اولین بار در آکادمی دیجیتال مارکتینگ پدیدار شد.

< href="https://mcourse.com/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B%D9%86%D8%AA%DB%8C/">منبع