اگر بخواهیم تراکم کلمه کلیدی یا چگالی کلمه کلیدی (Keywor Density) را به صورت مختصر توصیف کنیم، باید بگوییم که تراکم کلمه در واقع نسبت تعداد دفعاتی که یک عبارت یا کلمه نسبت در یک صفحه، مقاله یا مطلب تکرار شده، به تعداد کل کلمات آن مقاله می باشد. مثلاً اگر شما یک صفحه وب دارید که با حساب تمام هدینگ ها، کپشن ها (Cption)، متن های آلترنیتو (lt text) و تبلیغات، در کل تعداد کلمات آن دقیقاً به ۱۰۰ رسیده است و مثلاً ۳ بار یک کلمه خاص (مثلاً کلمه «ایران») به کار رفته است، تراکم کلمه کلیدی آن عبارت ۳ درصد است. به همین سادگی.

تراکم کلمه کلیدی یا کیورد استافینگ!

چند سال قبل که الگوریتم های موتور های جست و جو به هوشمندی امروز نبودند، بسیاری از وب سایت ها سعی می کردند محتواها و مقالاتی تولید کنند که در آن تراکم کلمه کلیدی یک عبارت به خصوص به شدت بالا باشد. ولی چرا؟

در واقع این افراد سعی می کردند با قرار دادن مطالبی از این دست، جایگاه وب سایت خود را در موتور های جست و جو برای یک عبارت کلیدی بهتر کنند.

ولی بعد تر الگوریتم ها تغییر داده شدند و از آن پس به محتواهایی با تراکم کلمه کلیدی بسیار بالا، امتیاز منفی زیادی داده شد.

شاید با خود فکر کنید که خوب کجای این کار اشکال دارد؟

در پاسخ باید گفت که این روش رنک گیری در موتور های جست و جو چنان مرسوم شد که محتواهای بسیاری از وب سایت ها دیگر برای انسان ها بی مفهوم و ناخوانا شده بودند!

مثلاً ممکن بود در بسیاری از وب سایت ها با چنین متن هایی رو به رو شوید:

«ما یک شرکت طراحی وب سایت هستیم که طراحی وب سایت و خدمات توسعه را به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم. گروه طراحی وب سایت ما در طراحی وب سایت و خدمات توسعه تجربه بسیاری دارد و طراحی وب سایت و خدمات توسعه را برای طیف وسیعی از مشتریان بر عهده داشته است»

کافی است فقط با یک پاراگراف با شکل و شمایل آن چه خواندید رو به رو شوید تا تمام انگیزه تان نسبت به وب گردی را از دست بدهید! این کار اصطلاحاً پر کردن عبارت کلیدی (یا کیورد استافینگ – keywor stuffing) نامیده می شود که در آن چگالی کلمه برخی از عبارات بسیار زیاد و بیش از حد مجاز است.

برای جلوگیری از این کار، جریمه بسیار سنگینی برای وب سایت ها تعیین شد که می تواند یک تنه یک وب سایت را به نابودی بکشاند.

بنابر این تراکم کلمه کلیدی را می توان یکی از ابزار های مؤثر موتور های جست و جو برای تشخیص دادن یک محتوای ارزشمند و جریمه کردن یک عبارت پوچ و آزار دهنده دانست.

تراکم کلمه کلیدی Keywor Density چیست؟

< href="https://www.dayatheme.ir/%D8%AA%D8%B%D8%A7%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D9%84%D9%85%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-keywor-ensity-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F.html">منبع