درون بعضی سایت ها که میرویم و عضو میشویم ، میبینیم یه امکانی داره و اون هم قسمتی برای نمایش امتیازات کاربران هست . هرکاربری که تلاش بیشتری کرده باشد و کارهای مفیدش بیشتر باشد باعث میشود تا امتیازش در سایت بیشتر شود ، اما این کار را چگونه انجام داده اند . ما در این مطلب از سایت دایاتم قصد آموزش افزودن سیستم امتیاز دهی به وردپرس برای جذب کاربران بیشتر را برای شما عزیزان همراه همیشگی دایاتم داریم .

اولین کاری که نیاز است انجام دهید این است که افزونه ی < style="color: #000000;" href="https://worpress.org/plugins/worpoints/" trget="blnk" rel="nofollow">Wor Point  را نصب و فعال کنید .

پس از فعال شدن افزونه گزینه ای به نام Wor Point به منوی مدیریت کنار سایت شما اضافه خواهد شد ، از طریق منوی اضافه شده گزینه Point Hooks اقدام به ایجاد نوع امتیاز دهی برای سایتتان بکنید .

< style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/205//newpointstype.png">

یک نام برای سیستمتان مشخص کنید و سپس قسمت های مختلف از جمله نظرات ، مطالب منتشر شده ، نظرات دریافتی و … برای تعیین امتیازات کاربرانتان را به زیر مجموعه ی سیستم امتیازی تان بکشید ، به تصویر زیر توجه کنید :

< style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/205//inghooks.png">

اون قسمت Hook مربوط به فعالیت هایی  است که کاربران میتوانند از آنها امتیاز دریافت کنند . یکی از این فعالیت ها رو اضافه کنید و ببینید چطوره ! مثلا شما اگر قسمت نظرات را به درون سیستم امتیازی تون بکشید ، بعدش میتونید میزان امتیاز رو براش مشخص کنید ، فقط یادتون نره که حتما پس از انجام کارهاتون دکمه ی ذخیره رو فشار دهید !

< style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/205//hooksetting.png">

حالا وقت اون رسیده که فعالیت ها را برای سیستم امتیازی به صورت جداگانه تعریف کنید . فقط این نکته رو یادتون نره که برای این کار ها باید سیستم عضویتتون رو هم فعال کنید تا کاربران بتونند ثبت نام کنند و برای خودشان امتیاز کسب نمایند.

چکار کنیم که امتیازات کاربران در سایت نمایش داده شود ؟

برای این کار افزونه یک ابزارک تعریف کرده که شما میتوانید آن را در محل دلخواه خود (البته بستگی به این دارد که برای قالب وجود ابزارک تعریف شده یا خیر ) قرار دهید و سپس کادری در ناحیه ابزارک شما نمایش داده میشود که امتیازات و نام کاربران را در آن نمایش میدهد .

< style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/205//wppointslogwiget.png">

در تصویر زیر نمونه ای از نمایش ابزارک افزونه در کنار سایت برای نمایش به بازدیدکنندگان قرار داده شده :

< style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/205//pointslogpreview.png">

حالا اگر شما بخواهید به هر کاربر اطلاعات مربوط به امتیازات خودش نمایش دهد این امکان نیز وجود دارد ، ابزارک دیگری به نام My Point وجود دارد که شما میتوانید امتیاز را متناسب به هر کاربر برای خودش نمایش دهید ، در تصویر زیر نمونه ای از این ابزارک در سایت نمایش داده شده است :

< style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/wp-content/uplos/205//userpointsinfo.png">

علاوه بر این امکانات افزونه امکان نمایش برترین افراد از نظر امتیاز گیری نیز وجود دارد .

 

شما همچنین میتوانید با استفاده از شورت کد ها امتیازات را در برگه یا نوشته ها به نمایش بگذارید . با کد زیر شما میتوانید برترین امتیازات را در نوشته های خود نمایش دهید :

[worpointspointstop]

همچنین با < style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/ctegory/worpress/worpress-coe/">کد زیر امکان نمایش امتیازات برای هر کاربر مخصوص به خود به وجود می آید :

	
[worpointspointslogs]

با < style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/ctegory/worpress/worpress-coe/">کد زیر نیز نرخ امتیازات بر اساس هر فعالیت برای کسب اطلاعات بیشتر توسط کاربران را درست میکنید !:

[worpointshowtogetpoints]

امیدوارم از این آموزش استفاده و لذت برده باشید ، تا< style="color: #000000;" href="http://blog.ytheme.ir/ctegory/worpress/trining-worpress/"> آموزش بعدی خدانگهدار !