این شرح شغل برای درج آگهی استخدام در کاریابیهای آنلاین و سایتهای استخدامی تهیه شده، اما شما به آسانی میتوانید آنرا متناسب با شغل موجود در شرکت خودتان تنظیم نمایید. مثلا میتوانید آن را برای عنوان شغلی مشابهی مانند متخصص سئو استفاده کنید.
به طور کلی، وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
برنامه ریزی و مدیریت وب سایت، SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و کمپینهای تبلیغاتی
نگهداری و بهبود حضور شما در رسانههای اجتماعی
اندازهگیری و سنجش عملکرد تمامی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ و تهیه گزارش در مورد آن
خلاصه شغل
اگر دیجیتال مارکتینگ جزئی از کارهای مهم در شرکت شما است، پس قصد داریم کارهایی که شما به انجام آنها نیازمندید را نشان دهیم. قطعا ما به دنبال یک مدیر دیجیتال مارکتینگ برای توسعه، پیاده سازی، پیگیری و بهینهسازی کمپین دیجیتال مارکتینگ در کانالهای دیجیتال هستیم. پس نیاز داریم که نکات زیر را در مورد کارهای یک مدیر دیجیتال مارکتینگ بدانیم.
یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟
مدیر دیجیتال مارکتینگ باید دارای درک قوی از استراتژیها و ابزارهای بازاریابی فعلی باشد، همچنین قادر به هدایت کمپینهای دیجیتال مارکتینگ یکپارچه(با هدف مشترک) از زمان شروع کار تا زمان اجرا با در نظر گرفتن بودجه اختصاصی باشد. مدیران دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی، پشتیبانی و فروشندگان، برای راهاندازی به موقع یک کمپین، کار میکنند.
مسئولیتها
- برنامهریزی و اجرای کلیه کمپینهای وب، SEO/SEM، ایمیل، رسانههای اجتماعی و تبلیغاتی.
- طرحریزی، اجرا و حفظ حضور در رسانههای اجتماعی
- اندازهگیری عملکرد و گزارشگیری از تمامی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ و ارزیابی عمکرد آنها نسبت به اهدافی که برای کمپینها تعریف شدهاست.
- شناسایی گرایشات بازار(trens) و بهینهسازی عملکرد و مصرف منابع، متناسب با گرایشات بازار
- ارائه فکر و استراتژیهای خلاقانه برای رشد و توسعه
- طراحی، اجرا و اندازهگیری آزمونهای مختلف بهینهسازی نرخ تبدیل(رسیدن به اهداف)
- همکاری با تیمهای داخلی برای ایجاد صفحات فرود (lning pges) و بهینهسازی تجربه کاربر از صفحات
- استفاده از قوه تحلیلی قوی برای ارزیابی تجربه مشتری در کانالهای مختلف و تمامی مراحل ارتباطی از طریق آنها (en-to-en user experience)
- تنظیم نقاط موثر برای نرخ تبدیل و بهینهسازی قیف فروش
- همکاری با سازمانها و دیگر همکاران فروشنده
- ارزیابی فناوریهای درحال ظهور، بکارگیری آن با فکر و رهبری مناسب برای هماهنگی و استفاده در مواقع نیاز.
شرایط لازم
- مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی و یا رشتههای مرتبط
- داشتن تجربه کاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ
- داشتن تجربه کاری در حوزه هدایت و مدیریت SEO/SEM، ایمیل، رسانههای اجتماعی و یا کمپینهای تبلیغاتی
- داشتن خلاقیت بالا همراه با تجربه در شناسایی مخاطبان هدف، ساخت کمپینهای دیجیتال برای تعامل، اطلاعرسانی و ایجاد انگیزه در مخاطبان.
- تجربه در بهینهسازی صفحات فرود و قیف فروش(user funnels)
- تجربه در حوزه تستهای دوگانه (A/B testing) و چند متغیره(multivrite)
- دانش قوی درباره ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت (به عنوان مثالGoogleAnlytics, NetInsight, Omniture, WebTrens )
- دانش درباره چگونگی کار با ابزارهای تبلیغاتی
- تجربه در راهاندازی و بهینهسازی کمپینهای Google Awors
- دانش کاری درباره زبانهای برنامهنویسی HTML, CSS و JvScript
- مهارت های تحلیلی قوی و تفکر مبتنی بر داده
- آگاهی از آخرین اخبار، گرایشات و روندها و بهترین روشها برای اندازهگیری و بازاریابی آنلاین
آکادمی دیجیتال مارکتینگ سعی بر این دارد که مهارتهای لازم در خصوص تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی حرفهای را به دانشجویان این مجموعه به صورت عملی و کاربردی آموزش دهد.
در این خصوص < href="https://mcourse.com/events/courses/">دورههای آموزشی دیجیتال مارکتینگ> و < href="https://mcourse.com/events/workshop/">کارگاههای تخصصی> موجود در این آکادمی میتواند به شما در زمینه متخصص شدن در حوزه دیجیتال کمک شایانی بکند.
همچنین این آکادمی دارای تیمهای تخصصی دیجیتال مارکتینگ در خصوص انجام پروژههای گوگل ادوردز، سئو، طراحی سایت و … است که آماده انجام مشاوره و راهاندازی کمپینهای هدفمند برای شما میباشد.
برگرفته از < href="https://resources.workble.com/igitl-mrketing-mnger-job-escription" trget="blnk" rel="nofollow noopener noreferrer ">workble>
نوشته < rel="nofollow" href="https://mcourse.com/%9%88%8%b8%8%7%b%8c%9%8-%b%8c%%9-%9%85%8%f%b%8c%8%b-%8%f%b%8c%8%c%b%8c%8%%8%7%9%84-%9%85%8%7%8%b%%9%8%%b%8c%9%86%%f-%%86%b%8c%8%b3%8%/">وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟> اولین بار در < rel="nofollow" href="https://mcourse.com">آکادمی دیجیتال مارکتینگ> پدیدار شد.
< href="https://mcourse.com/%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%8-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/">منبع >