با افزایش روی آوردن افراد به استفاده از اینترنت و استفاده از روش جستجو در اینترنت برای حل بسیاری از مسائل، مشکلات و پاسخگویی به نیازها، صاحبان تجارت های مختلف تصمیم گرفتند برای تجارت خود در اینترنت وب سایتی ایجاد نمایند تا بتوانند از آن برای شناساندن خود به کاربران و یا ایجاد کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنند. پس از آن مساله سئو و بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجوگر مطرح گردید و به یک نیاز اساسی برای تجارت های مختلف تبدیل شد.

تا سال ۲۰۱۳ سئو تنها شامل نکات بسیار محدودی می شد که از جمله آنها می توان به استفاده از کلیدواژه های مناسب، داشتن ساختار واضح و مناسب در وب سایت و دریافت لینک های برگشتی متعدد در مقالات اشاره نمود. اما با افزایش تعداد کاربران اینترنت و افزایش جستجوها روز به روز موتورهای جستجو گر قوی تر شدند و تعداد فاکتورهایی که در رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر موثر بودند، بیشتر شدند.

البته تمامی نکاتی که تا سال ۲۰۱۳ برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت استفاده می شدند اکنون نیز استفاده می شوند اما نکات دیگری نیز به آنها اضافه شده اند که البته تمامی این نکات در جهت فراهم نمودن امکانات هرچه بهتر برای کاربران است. تعداد این نکات بسیار زیاد است و ما در این مقاله تنها ۹ نمونه از جدیدترین و اصلی ترین نکات را برای شما ذکر خواهیم کرد.

۹ نکته برای آنکه وب سایت خود را به بالای لیست نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر برسانیم

  • بهینه سازی برای الگوریتم RnkBrin

کمپانی گوگل اعلام کرده است که نتایج مربوط به الگوریتم RnkBrin (که یک الگوریتم یادگیری ماشین و یا Mchine Lerning است)، یکی از سه سیگنال اصلی رتبه بندی را تشکیل می دهند. مطمئنا همه شما می دانید که الگوریتم RnkBrin برای مدیریت سوال های منحصر به فرد می باشد، منظور از سوال های منحصر به فرد سوال هایی است که تا کنون پرسیده نشده اند و یا به عبارت بهتر عبارات جستجویی که تا کنون هیچ کاربر دیگری آنها را در گوگل جستجو نکرده است.

شاید از خود بپرسید که چنین سوال های کمیابی چرا باید تا این حد اهمیتی داشته باشند؟

در پاسخ به این سوال شما گوگل اعلام کرده است که ۱۵% از جستجوهای روزانه کاربران در سراسر دنیا را همین سوال های منحصر به فرد تشکیل می دهند، حال اگر بخواهید بدانید که ۱۵% از جستجوهای گوگل در روز حدودا شامل چه تعداد جستجو می باشد باید۱۵% از ۳میلیارد ( تعداد جستجوهای روزانه گوگل) را محاسبه نمایید، این مقدار چیزی حدود ۴۵۰ میلیون جستجوی روزانه را تشکیل می دهد. پس چیزی حدود ۴۵۰ میلیون سوال منحصر به فرد در هر روز از گوگل پرسیده می شود که مسئول پاسخگویی به آنها و شناسایی بهترین جواب ممکن برای آنها RnkBrin است.

  • بهینه سازی وب سایت برای کاربران تلفن های همراه

مساله بهینه سازی صفحات وب سایت برای تلفن های همراه ابتدا در سال ۲۰۱۳ مطرح شد، در آن زمان تعداد کاربرانی که با استفاده از تلفن های همراه جستجوهایی را در اینترنت انجام می دادند بسیار محدود بود، اما امروزه با افزایش تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند بخش عمده ای از بازدیدکنندگان وب سایت های مختلف را کاربرانی تشکیل می دهند که با استفاده از تلفن های همراه به این وب سایت ها مراجعه می نمایند و لذا بهینه سازی وب سایت ها برای کاربران تلفن های همراه امری بسیار ضروری است.

 علاوه بر این امروزه سازگاری یک وب سایت با تلفن های همراه به یک سیگنال رتبه بندی در نتایج جستجوها تبدیل شده است و لذا وب سایت هایی که با تلفن های همراه سازگاری نداشته باشند علاوه بر آنکه بازدیدکنندگانی که با استفاده از تلفن های همراه در اینترنت جستجو می کنند را از دست می دهند، در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر نیز رتبه بدتری کسب می نمایند.

  • بهینه سازی کسب و کار خود برای جستجوهای محلی موتورهای جستجوگر

هر کسب و کاری که مشتریانش را افراد ساکن شهر یا منطقه خاصی تشکیل می دهند، با بهره گیری از روش های بهینه سازی محلی یا Locl  SEO می تواند تجارت خود را رونق دهد، البته این مساله شامل بخش عمده ای از تجارت های آنلاین می شود زیرا برای مثال اگر شما یک وب سایت برای فروش لوازم خانه، فروش لباس، خدمات آرایشی و … داشته باشید بیشتر مشتریان شما را مشتریان محلی تشکیل می دهند، خصوصا در صورتی که کسب و کار شما به گونه ای باشد که بتوانید خدمات آنلاین به مشتری ارائه دهید. در این صورت با بهره گیری از سئو محلی شاهد رشد چشمگیری در کسب و کار خود خواهید بود.

حتما برایتان این سوال پیش آمده که سئو محلی با سئو کلی سایت چه تفاوتی دارد ؟

 درواقع باید بگوییم تمامی شیوه هایی که در سئو کلی سایت استفاده می شوند در سئو محلی نیز کاربرد دارند، اما در روش بهینه سازی محلی چند تکنیک دیگر نیز اضافه می شوند :

  • اولین روش آن است که کسب و کار خود را در گوگل و سایر موتورهای جستجو ثبت نمایید و یا یک لیستینگ برای تجارت خود ایجاد کنید. با این کار منطقه جغرافیایی شرکت شما در گوگل ثبت خواهد شد و زمانی که کاربری منطقه خاصی را برای یافتن مطلبی مرتبط با حرفه شما جستجو کرد وب سایت شما با رتبه بهتری در نتایج جستجو قرار خواهد گرفت. در ایجاد لیستینگ باید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:
  • – ایجاد یک توضیح مناسب از وب سایت خود.
  • – انتخاب شاخه تجارت مناسب برای تجارت خود.
  • – قرار دادن تصاویر مناسب برای لیستینگ.
  • – بروز رسانی های مرتب.
  • – قرار دادن آدرس و شماره تلفن در لیستینگ.
  • با استفاده از تکنیک Cittion نیز قادر به بهینه سازی محلی سایت خود قادر خواهید بود .در این روش ااطلاعاتی مانند نام ، آدرس و شماره تلفن شما می تواند توسط سایت یا گوگل پلاس شما در اختیار مشتری قرار گیرد.
  • نظرات سومین موردی است که می تواند در بهبود سئوی محلی سایت شما موثر مواقع شود، تجربه ثابت کرده درج نظرات مثبت در مورد هر کسب و کاری سبب بهبود سئو محلی آن وب سایت خواهد شد، نکته مهم آن است که نظرات نباید اسپم باشند، لذا شما باید به دنبال روشی برای ترقیب مشتریان به درج نظرات مثبت باشید .
  • بهینه سازی برای جستجوهای صوتی

بررسی های متخصصان گوگل نشان می دهد که از سال ۲۰۰۸ تا کنون جستجوهای صوتی در اینترنت افزایش ۳۵ برابری داشته است. فکر می کنید دلیل این افزایش سریع چیست؟

جستجوی صوتی یا به عبارت دیگر بیان کردن یک عبارت جستجو نسبت به تایپ کردن آن ۴ برابر سریعتر انجام می شود و کاربران اینترنت روز به روز بیشتر به سمت روش هایی که کار آن ها را ساده تر و سریعتر کند، می روند و بنابراین کاربران اینترنت به روش هایی که دستیابی آنها به نتایج مورد نظرشان را سریعتر می نماید تمایل بیشتری دارند.

علاوه بر سرعت دستیابی به نتایج پارامتر دیگری که موجب می شود کاربران تمایل بیشتری به جستجوهای صوتی نشان دهند سهولت آن است، معمولا تایپ کردن یک عبارت برای کاربران بر روی تلفن های همراه (هر چقدر هم که صفحه آنها بزرگ باشد فرقی نمی کند)، تبلت ها و ابزارهایی مانند اینها، اندکی مشکل است.

گوگل در این زمینه تلاش بسیاری کرده است و موتورهای جستجوگر خود را به گونه ای ارتقاع داده است که می توانند پیچیده ترین عبارات و ترکیبات را درک کنند، منظور کاربران را متوجه شوند و نتایجی کاملا متناسب با عبارت صوتی جستجو برای آن ها نمایش دهند.

کلید اصلی بهینه سازی یک محتوا برای جستجوهای صوتی، ایجاد محتواهایی است که بتواند مستقیما به مطالبی که کاربران در جستجوهای صوتی خود مدنظر دارند اشاره نماید. در واقع شما باید بتوانید بررسی کنید که زمانی که یک کاربر عبارتی را به صورت یک جمله در کادر جستجو می نویسد اگر بخواهد همان عبارت را به صورت صوتی جستجو کند از چه کلمات و کلیدواژه هایی در آن استفاده می نماید.

  • به سوالات کاربران پاسخ دهید

شما باید در نوشته های خود به زبانی صحبت کنید که کاربران قادر به درک آن باشند و یا به عبارت بهتر هنگامی که می خواهید یک مقاله بنویسید باید ابتدا بررسی کنید که کاربران با چه عبارات و کلیدواژه هایی مقاله شما و موضوعات مرتبط را در اینترنت جستجو می کنند و شما هم از همان کلیدواژه ها استفاده کنید و همچنین بررسی کنید که قشری که به این مقالات  مراجعه می کنند چه کسانی هستند؟چه رنج سنی دارند؟ چه میزان تحصیلات دارند ؟ و … و مقاله خود را به زبانی قابل درک برای این افراد بنویسید.

علاوه بر این شما باید در مقالات خود قادر به پاسخ گویی به سوالات کاربران باشید. برای این کار ابتدا باید در رابطه با مقاله ای که می خواهید بنویسید و یا هر محتوایی که می خواهید ایجاد نمایید تحقیق نموده و سوالات کاربران در آن زمینه را شناسایی کنید و سپس سعی کنید در محتوایی که ایجاد می کنید به آن سوالات پاسخ دهید. بهتر است تعدادی از سوالات رایج تر را به صورت تیتر در آورده و پاسخ آن را در محتوایی مربوط به آن تیتر بیاورید در این صورت می توانید این تیتر ها را در تگ های H2 و H3 و … قرار دهید تا زمانی که کاربران آنها را در اینترنت جستجو می کنند احتمال پیشنهاد شدن مقاله شما به آنها افزایش بیابد.

  • پرداخت هزینه برای دستیابی به رتبه های بالا در نتایج جستجوها

شما می توانید به جای توجه به تمامی این نکات و مطالعه همه آنها، یک راه کار ساده تر را انتخاب کنید، می توانید برای رسیدن به رتبه اول نتایج جستجوها از روش های تبلیغاتی گوگل و PPC استفاده نمایید. این راه یکی از ساده ترین و بی دردسر ترین راه های موجود است اما دو مشکل عمده دارد:

  1. هزینه زیادی برای آن باید پرداخت نمایید.
  2. تنها برای مدت زمان مشخصی می توانید در صدر باقی بمانید.

البته باید به خاطر داشته باشید که حتی اگر بخواهید از این روش ها هم برای رسیدن به رتبه های خوب در نتایج جستجوها استفاده نمایید نیاز به اندکی آگاهی برای ایجاد یک آگهی تبلیغاتی مناسب و با کیفیت دارید، نیاز به داشتن یک ساختار مناسب درون وب سایتتان دارید که موجب گمراهی کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند نشوید و همچنین نیاز دارید محصولات و خدمات خوبی را به کاربران ارائه نمایید (مخصوصا اگر بخواهید آگهی خود را در بخش لیستینگ محصولات یا Prouct Listings As spce قرار دهید)، اما با همه این تفاسیر پرداخت هزینه می تواند رویت پذیری شما را افزایش دهد و در واقع یکی از اصلی ترین مشکلات شما در جذب مشتری را حل نماید.

  • قرار گرفتن در صدر اخبار، استفاده از صفحات AMP

اگر شما بتوانید کاری کنید که اخبار منتشر شده در سایت شما در میان اخباری که در گوگل نیوز نمایش داده می شوند جای بگیرند، در واقع بهترین روش و استراتژی را برای جذب ترافیک کوتاه مدت (short-term trffic) برای یک محتوا اتخاذ نموده اید. با وجود آنکه گوگل نیوز فارسی نفوذ و قدرت چندانی مانند گوگل نیوز انگلیسی ندارد، اما می تواند یک مرجع بسیار خوب و بسیار کم هزینه برای جذب ترافیک باشد.

البته این روش نمی تواند برای evergreen شدن محتوای شما (evergreen شدن به معنی آن است که یک محتوا مدت زیادی ارزشمند و پرمخاطب بماند و زود از مد نیفتد) کمک کند، اما اگر شما محتوای با ارزش و خوبی ایجاد کرده باشید می توانید با استفاده از گوگل نیوز آن را در معرض دید دیگر افراد فعال در زمینه کاری خود قرار دهید و از این طریق لینک های زیادی برای محتوای خود جذب نمایید.

از آنجایی که تعداد افرادی که از تلفن های همراه خود برای مطالعه اخبار استفاده می کنند تقریبا برابر و یا حتی بیشتر از افرادی است که با استفاده از کامپیوترهای خانگی اخبار را مطالعه می کنند (به دلیل اینکه در اکثر اوقات افراد ترجیح می دهند زمان هایی را به مطالعه اخبار اختصاص دهند که نمی توانند کار مفید دیگری انجام دهند، مثلا زمان هایی که در حال استفاده از وسایل نقلیه مختلف مثل مترو، اتوبوس و یا تاکسی هستند و یا زمان هایی که قبل از یک قرار ملاقات کاری یا دوستانه منتظر رسیدن فرد مورد نظر خود در کافه و یا رستوران هستند و در این زمان ها بهترین ابزار برای مرور اخبار تلفن های همراه هستند)، به همین دلیل بهتر است اگر می خواهید اخبار و مقالات خود را در گوگل نیوز منتشر نمایید از تکنولوژی AMP یا صفحات موبایلی پرشتاب در وب سایت خود استفاده نمایید.

AMP ابزار جدیدی است که گوگل در اوایل سال ۲۰۱۶ آن را رو نمایی کرد و هدف از ارائه این ابزار بهبود عملکرد صفحات وب حاوی متن، تصویر، فیلم، انیمیشن و…. در موبایل می باشد. هدف گوگل از ایجاد این فناوری، ارائه راهکاری سریع و بهینه برای کاربران می باشد تا به راحتی بتوانند، محتوای صفحات وب، خصوصا سایت هایی که دارای متن زیادی می باشند (مانند سایت های خبری) را به راحتی مشاهده کنند.

AMPدر حال حاضر یک سیگنال رتبه بندی نمی باشد و اما شما می توانید با استفاده از این تکنولوژی رضایت کاربران را از وب سایت خود افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید که صفحاتی که از تکنولوژی AMP استفاده نموده باشند در SERP ها موبایل ها رتبه بهتری کسب خواهند نمود و به عبارت دیگر در واقع استفاده ازAMP یک سیگنال رتبه بندی در SERPهای تلفن های همراه می باشد.

  • بهبود دادن سرعت وب سایت

در بخش های قبلی اشاره شد که استفاده از AMP یا صفحات موبایلی پرشتاب موجب می شود که سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما درون تلفن ها همراه بیشتر گردد، اما این راه کار و این نوع بهینه سازی تنها برای کاربران تلفن ها همراه مناسب است، حال آنکه بخش عمده ای از کاربران شما را کاربرانی تشکیل می دهند که با استفاده از کامپیوترهای خانگی به وب سایت شما مراجعه می کنند. پس شما نیاز به یک راه کار مجزا برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود برای کاربرانی که با استفاده از کامپیوتر به وب سایت شما مراجعه میکنند، دارید.

سرعت وب سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر رتبه بندی یک وب سایت است، علاوه بر رتبه بندی وب سایت سرعت وب سایت می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان رضایت کاربران از وب سایت شما داشته باشد، زیرا کاربران در اکثر مواقع وب سایت هایی که در زمانی کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری می گردند را به دیگر وب سایت ها ترجیح می دهند و در صورتی که وب سایت شما برای بارگذاری به بیش از سه ثانیه نیاز داشته باشد ممکن است کاربران صفحه شما را ترک کنند و به صفحه دیگری مراجعه نمایند.

برای بررسی سرعت بارگذاری یک وب سایت و همچنین بهینه سازی سرعت بارگذاری یک وب سایت ابزارهای متعددی وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده نمایید. این ابزارهای با شناسایی پلاگین های غیر ضروری و همچنین پلاگین هایی که موجب زیادتر شدن زمان بارگذاری سایت شما شده اند به شما کمک می کنند که آنها را حذف نمایید، بعلاوه این ابزارهای می توانند تصاویری که حجم زیادی دارند و موجب کاهش زمان بارگذاری وب سایت شما شده اند را شناسایی نمایند و شما را در بهینه سازی آنها یاری کنند. نکات و جزییات متعددی در رابطه با کاهش زمان بارگذاری یک وب سایت وجود دارد که شما می تواندی با مراجعه به مقالات متعدد موجود در این زمینه و مطالعه آنها راه کارهای بسیاری برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود بیابید.

  • بهینه سازی برای توییتر

این نکته در واقع نکته نهایی و آخرین نکته در این لیست است، اما دلیلی ندارد که شما انجام آن را تا آخرین مرحله بهینه سازی خود به تعویق بیاندازید بلکه می توانید این کار را در همان مراحل ابتدایی شروع پروسه بهینه سازی خود انجام دهید. در سال های اخیر به دلیل توافقات صورت گرفته میان صاحبان توییتر با گوگل، نتایج مربوط به توییتر نیز درون نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر نمایش داده می شود. برای مثال اگر شما به تصویر زیر دقت نمایید:

با جستجوی نام آقای ظریف در گوگل پس از ویکی پدیا اولین نتیجه نمایش داده شده در صفحه نتایج جستجوها مربوط به توییتر ایشان می باشد. این بدان معنی است که صفحات تویتتر نیز توسط موتورهای جستجوگر اندیس گذاری می شوند و لذا در نتایج جستجوها نمایش داده اند می شوند. من به شما توصیه می کنم که علاوه بر پر رنگ کردن حظور خود در این شبکه اجتماعی، مطالب خود را توییتر برای موتورهای جستجوگر بهینه نمایید.

برای این منظور شما باید به طور مرتب توییت هایی را منتشر نمایید و برای مدت طولانی غیر فعال نباشید، سعی کنید تعداد فالورهای خود را افزایش دهید و همچنین قبل از منتشر کردن یک توییت مطمئن شوید که می خواهید چنین مطلبی را منتشر نمایید زیرا اگر پس از منتشر کردن یک توییت پشیمان شوید و بخواهید آن را تغییر دهید ممکن است پیش از اینکه شما آن را حذف نمایید گوگل آن را ایندکس گذاری کرده باشد.

۹ نکته سئو برای بهبود رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجوگر

< href="https://www.dayatheme.ir/%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DA%AF%D8%B.html">منبع