باوجوداینکه پخش شدن سریع یا به‌اصطلاح ویروسی شدن (virl) نباید هدف اصلی کمپین ویدیو مارکتینگ شما باشد (به هیچ قیمتی)، اما این موضوع در سال‌های اخیر بسیار فراگیر شده است، و در بازاریابی ویدیویی از آن استفاده می‌شود.

در ادامه به آمارهایی در این زمینه اشاره می‌کنیم که برای مدیران ویدیو مارکتینگ در حال انتشار بودند: در سال ۲۰۱۷ بازاریابی ویدیویی ۶۹ درصد از کل ترافیک مصرفی مخاطبان را تشکیل می‌دهد، تبلیغات ویدیویی تلفن همراه ۵ برابر سریع‌تر از کامپیوترهای شخصی(Desktop) افزایش پیدا می‌کنند و صفحات فرودی که در آنها از ویدیو استفاده‌شده منجر به افزایش ۸۰۰ درصدی  نرخ تبدیل خواهند شد.

 

با توجه به آمارها و افزایش بازاریابی ویدیویی در سالهای اخیر به‌ویژه در سال ۲۰۱۷ بهتر است این مشکل را با بهترین شیوه ها حل کنید تا بتوانید از یکی بودن کمپین بازاریابی ویدیویی با اهدافتان اطمینان حاصل کرده و رسانه‌های اجتماعی خود را در بازاریابی دیجیتال به سمت جلو حرکت دهید.

در ادامه چند نکته حائز اهمیت که به شما برای ایجاد و خلق ویدیوهای متقاعد کننده، الهام بخش و قابل اجرا کمک می‌کند را نشان می‌دهیم.

 

۱. هدف اصلی خود از ساخت ویدیو را در راستای موضوع موردنظر قرار دهید، نه فروش

انبوهی از ویدیوهای تبلیغاتی فروش در اینترنت وجود دارد که اصولاً باعث آزار و دفع مشتریان شما می‌شود. اجازه ندهید که برند یا نام تجاری شما آزاردهنده باشد، به این منظور ویدیو باید مربوط به موضوع تبلیغ شما باشد نه فروش شما. به یاد داشته باشید قوانینی را که برای نوشتن بازاریابی متنی به کار برده‌اید، در بازاریابی ویدیویی نیز کاربرد دارند، تمرکز خود را روی ساختن یک ارزش برای مخاطبین قرار دهید، چیزی که برای آنها مهم باشد و به آن نیاز داشته‌باشند.

تا جایی که می‌توانید از قدرت ویدیو با توجه به نیازهای مشتریان خود و خواسته‌های پنهان آنها استفاده تا احساس نیاز را در آنها ایجاد کنید. از اینکه سرنخ‌های خود را با این روش از دست بدهید نگرانید؟ شما می‌توانید همیشه یک لینک (URL) به همراه یک CTA) Cll To Action) با استراتژی مربوط در انتهای ویدیو قرار دهید. همیشه از اینکه ویدیوی شما مربوط و در راستای موضوع مورد نظرتان است اطمینان حاصل کنید.

۲. بهترین ۱۰ ثانیه‌ای که می‌توانید را در ابتدای ویدیو قرار دهید

۵درصد از بازدیدکنندگان در ۱۰ ثانیه اول یا کمتر از تماشای یک ویدیو دست می‌کشند. کارشناسان ویدیو، مختصر و مفید بودن آن را توصیه می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این است در ابتدای فیلم انتظارات مشتریان خود را قرار داده وحق مطلب را در ۵ تا ۱۰ ثانیه اول ادا کنید.

سعی کنید کنجکاوی مخاطبین خود را با پرسیدن سوال برانگیزید و با استفاده از تیزرهای جذاب به سرعت توجه آنها را جلب کنید. ویدیویی که می‌سازید باید بدون هیچ وقفه‌ای ارزش خود را به بیننده انتقال داده و جواب این سوال باشد که چرا باید این ویدیو را تماشا کنم؟ سوالی که مطمئنا به ذهن مخاطب شما خطور خواهد کرد. و اینکه هدف از ساخت این ویدیو چیست؟ آیا آنها ویدیوی شما را تماشا می‌کنند برای این که لبخند بزنند، یا آنها را درگیر کرده و مطلب جدیدی را ارائه می‌دهد.

۳. ویدیوهای کسل کننده نسازید

دارمش شا(Dhrmesh Shh)، موسس و مدیرارشد فناوری هاب اسپات این مطلب را بهتر بیان می کند: “بدترین کار ساخت ویدیوی کسل کننده و حوصله سر بر است. ویدیوهایی که منحصرا درباره بازاریابی هستند مورد توجه قرار نگرفته و گسترش نمی‌یابند.̶ سوالی که پیش می‌آید این است که مخاطبین شما چه می‌خواهند؟ ̶ آنها می‌خواهند احساس شادی کرده و لبخند بزنند و برای چند ثانیه هم که شده از کسالت و روزمرگی فاصله گرفته و واقعیت ها را فراموش کنند. هاب‌اسپات مسئله را خیلی جدی نمی‌گیرد- از این رو “Dhrmesh̶ اصرار دارد که شوخ طبعی در کمپین‌های بازاریابی ویدیویی آنها بهتر عمل کرده و نتیجه مطلوب‌تری دارد.

وی در ادامه می‌گوید ممکن است بعضی از ویدیوهای آنها عجیب به نظر برسد. با این حال، هاب اسپات قصد ندارد محافظه کارانه عمل کند. به همین منظور آنها سازندگان ویدیو را به خلاق بودن و ریسک کردن تشویق می‌کنند. به نظر شما مخاطبان B2B می‌توانند با شوخ طبعی کنار بیایند؟ “Dhrmesh̶ به نکته مهمی اشاره می‌کند: مخاطبان هاب‌اسپات در درجه اول B2B هستند (اما این مسئله باعث نشده تا آنها به شوخ طبعی و سرگرم شدن پشت کنند). خودتان را به قوانین و اصولی که قبلا در کار و صنعت شما انجام میشده محدود نکرده و از روش‌های سفت و سخت و قدیمی رقیبان خود تقلید نکنید. ریسک کنید و شانس سرگرم‌کننده بودن را به خود بدهید.

۴. بهینه‌سازی برای جستجو(SEO)

روش‌ها و تاکتیک‌های زیادی وجود دارند که بوسیله آنها می‌توانید از پیدا شدن آسانتر ویدیوهای خود در موتورهای جستجو اطمینان حاصل نمایید. اولین کاری که باید برای نتیجه‌گیری بهتر و حداکثر ارزش در سئو از ویدیو انجام دهید این است که قبل از بارگذاری ویدیو در هر سایتی برای اشتراک‌گذاری، آنرا در سایت خودتان  قرار دهید.

قابلیت embe(اجازه دادن برای قرارگیری ویدیو در سایت‌های دیگه با یک تکه کد ساده) یکی از نکات مهمی است که باید آنرا در نظر داشته‌باشید. زیرا به شما در دریافت لینک کمک می‌کند. همچنین به خاطر داشته‌باشید که ساختن نقشه‌سایت ویدیو(Vieo Sitemp) کمک زیادی به بهبود سئوی شما می‌کند.

وقتی  مبحث ویدیو در سئو مطرح می شود، توضیحات همه چیز است. حتما می‌پرسید چرا؟ توضیحات باعث می‌شود تا ابزارهای جستجوگر(خزنده‌ها) در گوگل از ویدیو شما تصویر و معنی واضحی داشته باشند و بتوانند محتوای ویدیوی شما را درک کنند و آنرا به دست مخاطبان برسانند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما با کلمات کلیدی مرتبط برچسب‌گذاری شده و به طور کامل با توضیحات و عناوین منحصربه فرد توضیح داده شده‌اند. این قانون را در ذهن خود نگه دارید: هرجای خالی با هدفی خاص قرار داده شده است، گوگل نیاز دارد جاهای خالی را پرکنید تا به شما برای گرفتن رتبه کمک کند.

۵. اموزش بدهید و خودتان را ثابت کنید

میدانید که ۶۵ درصد از مخاطبین شما دنبال یادگیری ویدیویی هستند؟ یکی از قدرتمندترین متدهایی که شما می‌توانید برای بازاریابی محتوا از آن استفاده کنید، آموزش به مخاطبین خود است. و نکته عالی اینجاست که آموزش حالت‌های زیادی را دربر میگیرد، به عنوان مثال شما می‌توانید به مخاطبین خود روش صحیح استفاده از محصولات خود را برای استفاده کامل از آنها را آموزش دهید. یا اینکه شما می‌توانید یک وبینار برای معرفی دانش مجموعه خود بسازید و با این کار برند خودتان را به عنوان یک پیشتاز در کار خود معرفی کنید، همچنین به زندگی و سطح معلومات مخاطبین خود بیافزایید و همراه با این کارها لیست سرنخ‌های(le) خود را نیز افزایش دهید.

شما می‌توانید از ویدیو برای اثبات خوبی برند خود به جامعه استفاده کنید. بر اساس گزارش (webm)، نظرات مشتریان بالاترین درصد تاثیر گزاری در بازاریابی محتوا با ۸۹% را دارند، پس زمانی که داستان موفقیت مخاطبان خود را منتشر می‌کنید روی دلیل این موفقیت و کمکی که محصول یا خدمات شما به او در راه رسیدن به آن داشته‌اند تمرکز کنید.

کارگاه بازاریابی محتوای،(در دوره دیجیتال مارکتینگ) شما را با ترفند‌های تولید و انتشار محتوا در سایت و شبکه‌های اجتماعی آشنا کرده و  برای اندازه گیری بازخورد هر یک از منابع و برنامه ریزی برای استفاده از آن آشنا می‌کند.

 

نوشته ۵ راز برای داشتن بازاریابی ویدیویی بسیار موفق اولین بار در آکادمی دیجیتال مارکتینگ پدیدار شد.

< href="https://mcourse.com/vieo-mrketing-tips/">منبع