راهکارهای جذب سر نخ در دیجیتال مارکتینگ

آیا می‌خواهید لیست ایمیل و سرنخ (مشتریان بالقوه) بیشتری داشته باشید؟ تنها راه آن، ارائه یک ارزش(vlue) یا سرنخ‌ربا (به عنوان مثال، ارائه یک مشوق رایگان برای پیوستن بازدیدکنندگان سایت به لیست ایمیل شما) است. ارزش ها معمولا تحت عناوین مختلفی از قبیل “مشوق های ثبت نام”، “پیشنهادکننده ثبت نام”، “رشوه‌های اخلاقی”، “بهسازی محتوا” و خیلی از اصطلاحات دیگر مطرح می شوند. ارزش ها می توانند یک گزارش با فرمت pf، دوره آموزشی ایمیلی (یا پاسخگوی خودکار)، کوپن تخفیف یا حتی نیم ساعت مشاوره رایگان باشند. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره ارائه خواهیم داد اما در حال حاضر فقط بدانید که:

 ارزش ها می توانند در قالب‌ها و اشکال مختلفی ارائه شوند.

 ارزش‌ها می‌توانند نرخ ثبت نام بازاریابی ایمیلی شما (ثبت ایمیل مشتری در سایت) را چند برابر کنند.

 ایجاد ارزش، وقت زیادی را نمی گیرد.

هر چه بیشتر، بهتر

برای ایجاد ارزش آماده اید؟ خواندن این مطلب را از دست ندهید! برای شما که در حال حاضر یک ارزش در وب سایتتان دارید، بهترین راه برای افزایش لیست ایمیل‌تان، ارائه یک ارزش تکمیلی است. شما می‌توانید از ارزش تکمیلی برای ارزیابی ارزش فعلی تان استفاده کنید. همچنین می توانید متناسب با هر مطلب از سایت تان ارزش مرتبط با آن محتوا را قرار دهید. به عنوان مثال ارائه یک ارزش درباره بهترین ابزارها، در کنار پست وبلاگی که موضوعش ابزار است و یا ارائه یک ارزش درباره بهترین استراتژی‌ها، در کنار پست وبلاگی که موضوعش استراتژی است، جزو بهترین راهکارهای افزایش لیست ایمیل می باشد. یکپارچگی و مرتبط بودن، عنصر اصلی بازاریابی است به خصوص بازاریابی آنلاین. بنابراین اضافه کردن این ارزش‌های مرتبط با موضوع پست وبلاگ، می تواند لیست ایمیل شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

چطور برای ارزش پیشنهادی موضوع انتخاب کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک موضوع مناسب برای ارزش است. با انتخاب موضوع مناسب، نیمی از مسیر موفقیت را طی خواهید کرد. برای انتخاب موضوع ارزش باید به سه سوال اساسی پاسخ دهید که عبارتند از:

 چه موضوعی، مورد علاقه مشتریان و بازدیدکنندگان شما است؟

 ساده ترین موضوعات برای ایجاد یک ارزش چه هستند؟

 چه نوع محتوایی برای ارائه اطلاعات مناسب تر است؟

رفتار بازدیدکنندگان در رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید؛ اینکه محتواهای مختلف را با ابزارهایی مانند BuzzSumo لایک و یا دیس لایک می کنند. فروم‌ها و گروه‌های لینکداین و دیگر مکان‌هایی که مخاطبان شما در آن جا حضور دارند را بررسی کنید. حتی یک یا دو ساعت وقت برای خواندن نظرات مخاطبان، اختصاص دهید؛ زیرا این کار به شما، برای انتخاب عناوین و موضوعات ارزش، ایده می‌دهد. به سوالات متداول، موضوعات جدید مورد علاقه و بحث برانگیز و مشکلاتی که مخاطبان با آن مواجه هستند، توجه کنید.

بهترین سرنخ ربا، آن است که ارزش ارائه دهد.

به دنبال ارائه ارزش باشید. یکی از ویژگی های بهترین سرنخ‌رباها، ارزش افزایی است. چه چیزی را می توانید به نمایش بگذارید؟ به مخاطبانتان چیزی را ارائه و یا آموزش دهید که برایشان دارای ارزشی باورنکردنی باشد؛ مانند ارائه اطلاعات بسیار مفید یا هر چیز دیگری که باعث شود، سریعا آدرس ایمیل خود را در سایت، ثبت کنند. اگر این اتفاق بیفتد، یعنی این ارزش پیشنهادی، برنده است.

خاص باشید

عناوین نخ نما شده و کلی مانند اینکه “چگونه پولدار شوید” را ارائه ندهید. اینگونه عناوین برای برانگیختن مخاطب، آنقدر خاص نیستند. اما عناوینی از قبیل “۵ راه برای کسب ۵۰۰ دلار در آخر هفته بدون هیچ هزینه”، برای جذب مخاطب، بسیار خاص هستند. عنوانِ ارزش پیشنهادی باید خاص باشد. برای نوشتن عنوان، عجله نکنید و ۱۵ یا ۲۰ دقیقه برای نوشتن چندین عنوان مختلف اختصاص دهید.

دکمه فراخوان عمل یا CTA خود را بهینه کنید

کاربرد دکمه فراخوان عمل باید چیزی بیشتر از مشترک شدن مخاطب باشد. متنی که بر روی دکمه نوشته می شود (CTA یا فراخوان عمل)، بسیار مهم است. اگر از کلمه اشتراک (Subscribe) استفاده نمایید، شاید تنها دو مخاطب را بتوانید جذب نمایید. عملکرد دکمه ثبت ایمیل را مدام بررسی نمایید. این بررسی به تعداد بازدیدکنندگان بستگی دارد. به عنوان مثال تعداد کمتر از ۲۰۰۰ نفر در ماه، برای بررسی عملکرد دکمه ثبت ایمیل، کافی و مناسب نیست. نکته دیگر این است که متن دکمه، بهترین جلوه و نما را داشته باشد. این متن می تواند به صورت کلاسیک نوشته شود که ترفند بسیار خوبی است. یا اینکه کوتاه و مخصر باشد مانند “دانلود گزارش”، “مشاهده ویدئو”، “دریافت”. از ترکیب افعالی از قبیل مشاهده، دانلود، دریافت و …( (“view”, “ownlo”, “get”, etcبا کلمات کوتاهی از قبیل گزارش، ویدئو و یا آموزش استفاده نمایید. این کار را به عنوان گام اول انجام دهید تا تعداد بازدیدکنندگان تان برای انتخاب گزینه برتر (A/B Test) به اندازه مورد نیاز برسد.

مخاطبان به چه نوع فرمت و قالبی علاقه دارند؟

۱۹ نوع مختلف از ارزش پیشنهادی وجود دارد. شما می توانید چند نوع را همزمان انتخاب نمایید. چند نوع ارزش پیشنهادی بهتر از یک نوع آن است. نوعی را انتخاب کنید که مخاطبانتان بیشتر به آن علاقه دارند. برخی از افراد به متن و برخی دیگر به ویدئو و برخی به قالب های قابل چاپ و چک لیست و ترفند علاقه دارند.

۱۹ نوع مختلف از سرنخ رباها

۱. ویدئوی آموزشی که می تواند در دسترس همه قرار گیرد (یک بار).

۲. ارسال ویدئوی آموزشی توسط پاسخگوی خودکار (Mrketing Automtion) به مدت ۱۰ روز

۳. اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان که بتوان آن را به یخچال و فریزر و دیوار چسباند

۴. تقویم

۵. لیست ابزارهای مورد نیاز

این مورد برای همکاری در فروش (Affilite Mrketing) بسیار عالی است. اگر خدمات آنلاین ارائه می دهید (مانند سئو) لیست ابزارهای مورد نیاز می تواند فهرست “ابزارهای ضروری” شامل افزونه ها(پلاگین) و دیگر ابزارهای آنلاین باشد.

۶. چک لیست برای چگونه انجام دادن کاری که باید بیش از یک بار انجام می شود و یا اینکه پیچیده به نظر می رسد. ترفندها، فلوچارت و نمودارهای فرایندی از انواع رایج این ارزش پیشنهادی هستند.

۷. یک کتاب الکترونیکی (e-book) با فرمت pf (این یک ارزش پیشنهادی کلاسیک است که حتما تاکنون آن را دیده اید). چیزی شبیه به این از یک پست وبلاگ، با ارزش تر است. چیزهایی را ارائه دهید که در مخاطب، یک باور خوب ایجاد نماید مانند اینکه “چگونه هر کاری که می خواهد را در وب سایت شما انجام دهد” اما اینکه “چگونه آن را با هزینه کمتر و زمان کمتر انجام دهد” موجب می شود که فرد فکر کند باید هزینه ای بپردازد.

۸. مشاوره نیم ساعته با شما. این مورد برای مربیان بسیار عالی است.

۹. کوپن تخفیف (این مورد مختص افرادی است که خرده فروشی و یا کسب و کار محلی دارند). کوپن تخفیف ۱۰ درصدی برای خرید، حمل و نقل و یا رستوران، ایده بسیار خوبی است.

۱۰. بلیط رایگان برای یک رویداد خاص(بهترین گزینه برای کسب و کارهای محلی است)

۱۱. نمونه رایگان. این مورد برای همه نیست اما اگر از لحاظ هزینه برایتان مقرون به صرفه است می توانید آن را به همه ارائه دهید. مانند یک بسته صابون، یک بسته بذر گیاه یا توپ گلف. این می تواند راه بسیار خوبی برای گرفتن آدرس ایمیل افراد باشد.

۱۲. عضویت رایگان در سایت یا گروه های خاص در فیسبوک

۱۳. ارائه نظرسنجی در سایت که لازمه پاسخگویی به آن و مطلع شدن از نتایج آن، ثبت ایمیل در سایت باشد.

۱۴. خدمات رایگان. مختص افرادی که خدمات مردمی ارائه می دهند.

۱۵. فراهم کردن امکان ورود به یک مسابقه یا قرعه کشی برای مخاطبان

۱۶. ارائه دسترسی به یک وبینار آنلاین یا ضبط شده و یا یک کارگاه (ورک شاپ) یا هر نوع فایل صوتی دیگر.

۱۷. ایجاد یک ابزار آنلاین که استفاده از آن مستلزم ثبت ایمیل در سایت باشد. به عنوان مثال، ارزیابی آنلاین می تواند به عنوان یک ابزار رایگان ارائه شود.

ابزار معروف تحقیقات کلید واژه (MjesticSEO) که استفاده از آن نیاز به ثبت ایمیل دارد.

۱۸. ایجاد یک افزونه (پلاگین) و یا درخواست ثبت ایمیل برای دانلود و یا نصب نرم افزار.

۱۹. ارائه فایل الگو (swipe file). این فایل، حاوی مجموعه الگوهایی است که افراد با توجه به نیازشان می توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، یک فایل الگوی بازاریابی ایمیلی، یک فایل الگوی پرسش نامه و یا یک فایل الگوی تبلیغات و فروش. این فایل ها توسط کپی رایترها تهیه و نگهداری می شوند و حاوی آنچه که رقبا انجام می دهند و نمونه ای از ایده های بزرگ برای استفاده مجدد، هستند.

جلب اعتماد بیشتر

برخی از بازاریابان، روشی را برای استفاده از ارزش پیشنهادی به عنوان بخشی از قیف فروش پیدا کرده اند. این روش بدین شرح است که آن ها ارزش پیشنهادی منحصر بفرد و نابی را ارائه می دهند که موجب جلب اعتماد افرادی می شود که آن را دانلود می کنند. سپس بعد از جلب اعتماد و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بالقوه، یک محصول کم قیمت (۷ دلار) را به آن ها پیشنهاد می دهند که مشکل ارزش پیشنهادی که مهجور مانده و مورد توجه قرار نمی گیرد را حل می کند. آگهی فروش ۷ دلاری در انتهای ارزش پیشنهادی درج می شود. سپس خرید محصول ۷ دلاری منجر به خرید محصول با قیمت بیشتر و ارتقای مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل در طی قیف فروش می شود. برخی از افراد از این محصولات ۷ دلاری برای افزایش لیستشان استفاده می کنند. شما هم می توانید.

< clss="mkf-btn mkf-btn-meium mkf-btn-soli mkf-btn-hover-outline" href="https://mcourse.com/wp-content/uplos/206/2/le-genertion-tips.pf" trget="blnk">
مقاله فوق را به رایگان دانلود کنید

 

نوشته همه چیز در مورد تبدیل ویزیتور وبسایت به سرنخ اولین بار در آکادمی دیجیتال مارکتینگ پدیدار شد.

< href="https://mcourse.com/%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B-%D9%86%D8%AE/">منبع