اندازه فونت و فاصله میان خطوط

اگر در بهینه سازی سایت برای موبایل قسمت اول همه موارد را به درستی انجام داده باشید، باید به طور خودکار فونت و فاصله میان خطوط متناسب با دستگاهی که وب سایت شما را مرور می کند، تغییر پیدا کند.

ولی به طور کلی بهتر است برای اطمینان از بهینه بودن وب سایت برای موبایل، فونت پیش فرض را ۱۶ پیکسل تعیین کنید، که در این صورت فاصله میان سطر ها به صورت خود کار ۱.۲em تعیین می شود.

برای این که وب سایت تان در موبایل عجیب و غریب و به هم ریخته نمایش داده نشود:

بهتر است فونت را در هیچ مقاله و هیچ بخشی از محتوای وب سایت تغییر ندهید.

در مورد لینک ها و دکمه های وب سایت هم باید دقت ویژه ای به خرج بدهید. وقتی یک کاربر از طریق موس و با صفحه بزرگ کامپیوتر در وب سایت شما می چرخد، برایش کلیک کردن روی لینک ها و دکمه ها مثل آب خوردن است.

ولی روی صفحات کوچک موبایل، تاچ کردن یک لینک یا یک دکمه آن هم با انگشت، چندان دقت بالایی نخواهد داشت!

نتیجه این که اگر لینک ها و دکمه ها بیش از حد کوچک باشند یا فاصله مناسبی میان آن ها وجود نداشته باشد،

کاربر از سایت شما خسته می شود یا حداقلش این است که روی هیچ لینک و دکمه ای کلیک نمی کند. البته باید جریمه ای که گوگل برای این در هم ریختگی صفحه وب شما در نظر می گیرد را هم به آن اضافه کنید.

اگر به بهینه سازی وب سایت برای موبایل اهمیت می دهید، باید خیلی خوب به این اعداد و ارقام توجه کنید.

گوگل خودش پیشنهاد می کند که دکمه ها را به هیچ وجه کوچک تر از ۷ میلی متر یا ۴۸ پیکسل درست نکنید تا از تاچ شدن بی هدف بقیه عناصر جلوگیری شود.

به علاوه فاصله میان هر دکمه هم نباید کمتر از ۵ میلی متر باشد.

بهینه سازی محتوا

ممکن است هدف اصلی شما رنک گیری در جست و جوی مربوط به دسکتاپ باشد یا اینکه بخواهید رنک سایت تان برای موبایل را بهبود دهید. در هر صورت فرقی ندارد. چیزی که اهمیت دارد این است که بهترین ابزار برای رسیدن به مقصود، استفاده از محتوا است!

مثل همیشه، انتخاب عبارات کلیدی مهم ترین مسئله است.

البته وقتی بحث به محتوای موبایل می رسد، تفاوت هایی در استاندارد های یک محتوای بهینه شده دیده می شود.

تراکم عبارات کلیدی در موبایل با دسکتاپ متفاوت است.

در واقع تراکم عبارات کلیدی سایت هایی که رنکینگ بالایی در جست و جوی موبایل دارند (۴.۵۸)، تقریباً نصف تراکم عبارات کلیدی سایت های برتر در جست و جوی دسکتاپ است (۱۰.۲۲)!

طبق مطالعه ای که انجام شده :

بهترین تعداد کاراکتر برای موبایل ۸۶۸ و برای دسکتاپ ۱۲۸۵ است. یعنی اینکه محتوای موبایل باید به طور کلی کوتاه تر باشد، چرا که اندازه صفحه موبایل کوچک تر است و کاربر احتمالاً تمایلی به بررسی کامل و جامع یک موضوع ندارد.

وضعیت محتوای تصویری هم به همین صورت است:

یعنی تعداد متوسط تصاویری که در دسکتاپ نمایش داده می شود در حدود ۹ است در حالی که این عدد در موبایل به کمتر از ۴ می رسد. علت اصلی آن هم کاهش سرعت لود صفحات می باشد.

یادتان باشد:

هر چه صفحه کند تر لود شود، گوگل توجه کمتری به آن صفحه نشان خواهد داد.

لینک های داخلی

در مطالعه ای که بالاتر گفتیم، یک نکته جالب دیگر هم کشف شد.

اینکه در محتواهایی که هدف اصلی آن ها بهینه سازی وب سایت برای موبایل بوده است، تعداد لینک های داخلی کمتری مشاهده می شود.چرا؟ به این دلیل که وقتی کاربر با استفاده از گوشی همراهش مطلب وب سایت شما را مطالعه می کند و از آن خوشش می آید، به احتمال خیلی زیاد آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد.

یعنی خود لینک مطلب کمتر در گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل به این جا ختم نمی شود و نکات و مسائل زیادی هست که باید رعایت کرد. ولی رعایت این ۶ مورد را باید در اولویت قرار داد.

وضعیت سایت شما چطور است؟ آیا این موارد را رعایت کرده اید یا اینکه این نکات برای شما جدید بود؟

راستی می توانید بهینه سازی سایت برای موبایل قسمت اول را نیز در صورت لزوم مطالعه کنید.

بهینه سازی سایت برای موبایل قسمت دوم

< href="http://www.dayatheme.ir/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85.html">منبع