با سلام خدمت کاربران عزیز دایاتم با شما هستیم با < href="http://blog.ytheme.ir/ctegory/mrketing-trining/">آموزش بازاریابی> تهاجمی چیست؟ که امروز می خواهیم این مبحث را برای شما عزیزان بازگو کنیم.دوستان عزیز قبل از اینکه به مفهوم دقیق استراتژی تهاجمی در بازاریابی یا همان بازاریابی تهاجمی در درون یک کسب و کار بپردازیم کمی شما دوستان عزیز باید راجع به انواع استراتژی در بازاریابی کسب و کارهای امروز ایران و جهان بدانید و ما نیز کمی در ابتدا در این مورد صحبت خواهیم کرد.
دوستان عزیز در زمینه کسب و کار ها استراتژی های کسب و کار را می توان به طرق مختلفی طبقه بندی کرد.شما باید بدانید که یکی از این موارد گفته شده ارزیابی استراتژی بر مبنای درجه تهاجمی بودن آنهاست. دوستان عزیز میزان تهاجمی بودن استراتژی بر مبنای جسارت و پیشروی در بازار، گرایش به ریسک، قدرت نفوذ مالی، خلاقیت در تولید و سرعت تصمیم گیری مشخص می شود.حال در اینصورت از نظر میزان تهاجمی بودن موارد گفته شده چهار طبقه وجود دارد: اکتشافی، تدافعی، تحلیل کننده، عکس العملی. که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم
دوستان عزیز استراتژی اکتشافی در میان این استراتژی ها تهاجمی ترین آنهاست و شامل برنامه هایی برای گسترش بازار و وارد شدن به بازارهای جدید و کسب فرصت های جدید در بازارهای کسب و کار حال از هر نوعی است.شما باید توجه داشته باشید که آنها به سرعت به هر نشانه ای از سوی فرصت های ایجاد شده در بازار پاسخ می دهند و هیچ موقعیتی را از دست نمیدهند، و این کار را معمولاً با تحقیق و یا تجزیه و تحلیل مستمر در بازار انجام می دهند و این گونه سازمانها معمولاً بخش زیادی از درآمد خود را از طریق فروش محصولات جدید و یا دستیابی به بازارهای جدید به دست می آورند.
دوستان عزیز اگر شما در کسب و کار هایی دخیل بوده باشید و آن ها را بررسی کرده باشید و دران کار کرده باشید میدانید که ریسک عدم موفقیت محصول یا رد در بازار کسب و کار بالا است. آن کسب و کار ها برای اول بودن در صنعت خودشان ارزش زیادی قائل هستند و به این فکر می کنند که مزایای اول بودن برای آنها امتیاز و حق قیمت گذاری محصول و سود بالا را به ارمغان می آورد و صد در صد عامل موفقت آن ها است که به دنبال آن هستند
حال در ادامه به بررسی استراتژی دیگر میپردازیم که این استراتژی استراتژی تدافعی است در این حالت آن کسب و کار ها تمایلی به انجام هیچ یک از کارهایی که در استراتژی اکتشافی انجام می دهند ندارند. استراتژی یک سازمان مدافع، پیدا کردن و حفظ یک بازار امن و نسبتاً با ثبات است تا بتوانند در آن موفقیت را کسب کنند و به دور از هر حاشیه ای باشند و آنها سعی می کنند تا جایی که امکان دارد خود را نسبت به تغییرات بازار مصون کنند که این نوع استراتژی در ایران بسیار محبوب است
استراتژی دیگر در این مورد استراتژی تحلیل کننده است که این نوع استراتژی یک چیزی بین استراتژی تدافعی و استراتژی اکتشافی است که باید توجه کنید که آنها کمتر از اکتشافی ریسک می کنند و کمتر از تدافعی به ثبات تن می دهند.که نکته مهم این است که اکثر شرکت های جهان در این دسته هستند.
استراتژی بعدی استراتژی عکس العملی است که در آن استراتژی مشخص و ثابتی نیست و در این حالت سازمان ها معمولاً مطابق با وقایع بازار خود را آپدیت میکنند و از خود عکس العمل نشان می دهند که ابن هم میتواند خوب باشد