با سلام خدمت کاربران عزیز دایاتم درخدمت شما هستیم با < href="http://blog.ytheme.ir/ctegory/worpress/">آموزش ساخت افزونه اختصاصی < href="http://blog.ytheme.ir/ctegory/worpress/trining-worpress/">وردپرس به احتمال زیاد با کد هایی که باید در فایل فانکشن قالب وردپرس قرار گیرند آشنا هستید.این کد های که با نام هک های وردپرس شناخته می شوند به شما این امکان را می دهند تا به راحتی بتوانید یک سری تعییرات در سایت خود ایجاد کنید. اما به دلیل اینکه این کدها همگی در فایل functions.php قالب قرار می گیرند یک سری معایب دارند. همه این مشکلات باعث می شود تا ما به دنبال یک راه حل باشیم, اما راه حل این مشکل چیست؟ برای حل این مشکل پیشنهاد ما استفاده از یک افزونه اختصاصی برای سایت می باشد. با ساخت یک افزونه اختصاصی متشکل از هک هایی که می خواهید روی وردپرس اعمال شود می توانید مشکلات فوق را رفع کنید. اگر از افزونه اختصاصی برای سایت خود استفاده کنید, اگر در زمان تغییر در کد های افزونه مشکلی پیش آید دیگر کل سایت شما از کار نمی افتد بلکه تنها هک هایی که می خواهید اعمال نمی شود و افزونه نیز از کار می افتد که این مشکل را می توانید به راحتی با مراجعه به داشبورد و ویرایش کد های افزونه رفع کنید.

چگونه یک افزونه اختصاصی وردپرس بسازیم
شاید در ابتدا به خودتان بگویید که ساخت یک افزونه اختصاصی خیلی مشکل است اما در حقیقت اینطور نیست شما می توانید در عرض یک دقیقه یک افزونه اختصاصی برای سایت خود بسازید.

۱- ابتدا یک فولدر جدید در فولدر plugins ایجاد کنید و هر نامی که دوست دارید را برای آن انتخاب کنید.

مثل: /wp-content/plugins/my-site-plugin/…

۲- حال با استفاده از یک ویرایشگر متنی ساده مثل ++notp یک فایل جدید ایجاد کنید و کد های زیر را در آن قرار دهید و آن را با نامی مثل my-site-plugin.php ذخیره نمایید.

<?php
/*
Plugin Nme: Site Plugin for nme.com
Description: Site specific coe chnges Plugin for nme.com
*/
/* کد های فانکشن را زیر این خط قرار دهید */


/* تنها تا بالای این خط کدهای فانکشن را قرار دهید. */
?>

۳- سپس این فایل را در فولدری که ساختید آپلود کنید و با مراجعه به بخش افزونه ها در داشبورد وردپرس آن ار فعال کنید و از شر مشکلاتی که گفتیم خلاص شوید.